۲۳ هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد صاحبخانه شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت ایجاد مسکن برای جامعه هدف این نهاد، گفت: امسال ۲۳ هزار و ۵۰۰ مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث و به آنها واگذار شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی بختیاری، عصر روز چهارشنبه در آئین افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان که به صورت نمادین در روستای سرتنگ ناغان شهرستان کیار واگذار شد، افزود: برنامه احداث مسکن برای جامعه هدف زیرپوشش این نهاد در سال جاری ۴۳ هزار واحد مسکونی بود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مابقی واحدهای مسکونی در دست احداث واگذار شود.

وی گفت: برای سال آینده نیز این نهاد برای احداث مسکن ۳۰ هزار واحد مسکونی با اولویت ایتام برنامه‌ریزی کرده است.

بختیاری به احداث مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های توانمندسازی جامعه هدف اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام از رویکرد حمایتی عبور کرده است و توانمندسازی جامعه هدف را در پیش گرفته است.

بختیاری با اشاره به رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توانمندسازی و خوداتکایی اقشار ضعیف و جامعه هدف کمیته امداد امام، افزود: انجام اقدامات حمایتی برای سالمند و بیماران سخت‌درمان تا پایان زندگی آنها از سوی این نهاد حمایتی ادامه دارد و توانمندسازی برای افرادی است که توانایی انجام کار و فعالیت و خوداتکایی را داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به واگذاری ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش این نهاد، گفت: این واحدهای مسکونی با پرداخت کمک‌های بلاعوض، تسهیلات و حمایت خیران احداث شده است.

علی ملک‌پور افزود: تأمین مسکن یکی از راه‌های توانمندسازی و خودکفایی مددجویان زیرپوشش این نهاد است و خیران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق ادارات کمیته امداد امام در سراسر استان، مراکز نیکوکاری و همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* به دست نیازمندان برسانند.

۳۹ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند، که ۶۰ درصد افراد زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 471324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.