قلب العقرب به آخر عمر خود نزدیک می‌شود

عضو شورای علمی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: هنگام سحرگاه ۱۸ بهمن ماه، ساعت ۶ و ۳۸ دقیقه صبح، ماه در کنار ستاره قلب العقرب قرار می‌گیرد. این ستاره قرمز رنگ در صورت فلکی عقرب قرار دارد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ستاره قلب‌العقرب در میانه صورت فلکی عقرب قرار گرفته و شکل آن بسیار شبیه عقرب است. این ستاره و صورت فلکی عقرب از زمان‌های بسیار دور برای انسان جذاب بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ستارگان سفید و آبی، ستارگانی با عمر کمتر و جوان‌تر هستند، افزود: این ستاره از سال ۱۵۰ میلادی درخشان‌تر شد. این موضوع گواه آن است که قلب‌العقرب وارد فاز پیری و مرگ شده است و در نهایت انفجاری برای آن رخ می‌دهد.

عضو شورای علمی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان خاطرنشان کرد: ستاره قلب‌العقرب ۱۸ بهمن ماه، ساعت ۶ و ۳۸ دقیقه و هنگام سحر در کنار ماه قرار می‌گیرد. در این هنگام افراد می‌توانند ماه را پیدا کنند و این ستاره در کنار ماه کاملاً مشخص است.

مرادی با بیان اینکه قرمز بودن یک ستاره نشان دهنده پیر بودن آن است، عنوان کرد: این ستاره حدود ۵۵۴ سال نوری با زمین فاصله دارد. بنابراین ۵۵۴ سال زمان می‌برد تا نور این ستاره به ما برسد به عبارتی شکل و نور ستاره در روز ۱۸ بهمن ماه، مربوط به ۵۵۴ سال پیش است.

عضو شورای علمی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان تصریح کرد: نور این ستاره در روز ۱۸ بهمن ماه حاکی است که ستاره قلب‌العقرب وارد فاز مرگ خود شده و آماده انفجار است و چنانچه این اتفاق بیفتد، مردم صحنه بسیار زیبایی را در آسمان خواهند دید، زیرا ستاره در این لحظه بزرگ‌تر و درخشان‌تر می‌شود و در صورت انفجار ممکن است دو تا سه هفته به همین شکل در آسمان باقی بماند.

کد خبر 471317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.