اولین دهکده دیجیتال جهان در مادیرا

جزیره مادیرا، منطقه‌ای خودمختار در کشور پرتغال و در شمال اقیانوس اطلس، به زودی میزبان دهکده‌ای کاملاً دیجیتالی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد جزیره مادیرا هفته گذشته اعلام کردند که با هدف جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا، به زودی دهکده زیبایی در منطقه ایجاد خواهند کرد که به طور کامل از امکانات دیجیتالی بهره می‌گیرد. پیش از این تصمیم، کارآفرینان و مقامات محلی بارها تمایل خود را برای ارائه راه‌حل‌های خلاقانه در مورد چگونگی غلبه بر مشکلات اقتصادی مادیرا از طریق رونق صنعت گردشگری در آینده اعلام کرده بودند. در نهایت، مقامات رسمی مادیرا احداث دهکده‌ای دیجیتال به نام پونتا دو سول، در ساحل جنوبی جزیره را ضروری دانسته و اعلام کردند به زودی این منطقه جدید احداث خواهد شد.

اولین دهکده دیجیتال جهان مجهز به امکانات و خدماتی خواهد بود که در آن‌ها از تجهیزات دیجیتالی بهره گرفته می‌شود. یک ساختمان بزرگ نیز در این دهکده احداث خواهد شد که در آن، کارکنان بسیاری به ارائه خدمات دیجیتالی می‌پردازند.

جزیره مادیرا همچون سایر نقاط دنیا، زیان‌های اقتصادی زیادی را طی دوران کرونا متحمل شده است و به همین دلیل، مقامات و کارآفرینان به این نتیجه رسیده‌اند که رونق صنعت گردشگری یکی از بهترین رویکردها برای جبران نسبی زیان‌های اقتصادی جزیره است. در این راستا، دولت مادیرا اعلام کرده است که تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا دهکده پونتا دو سول را به یک قطب برجسته برای گردشگری تبدیل کند و از این طریق، به کارآفرینی در میان جوانانی که بر اثر پاندمی کووید -۱۹ شغل خود را از دست داده‌اند بپردازد.

از همه مهم‌تر اینکه، دهکده جدید نه تنها یکی از امن‌ترین مقاصد جزیره مادیرا خواهد بود بلکه نیاز ساکنان به اینترنت پرسرعت رایگان را نیز که برای امکانات دیجیتالی ضروری است برآورده خواهد کرد. علاوه بر این رویدادهای فرهنگی مختلفی در اولین دهکده دیجیتالی جهان برگزار خواهد شد تا بر جذابیت هر چه بیشتر آن در میان ساکنان و گردشگران کمک کند.

کد خبر 471284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.