پیوستن سه محدوده منفصل به شهر زنجان

شهردار زنجان گفت: پس از تصویب طرح جامع شهر زنجان فقط سه محدوده به صورت منفصل به شهر زنجان اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله ملایی یگانه اظهار کرد: پس از تصویب طرح جامع شهر زنجان، فقط سه محدوده شامل روستاهای دو اسب، پایین‌کوه و دیزج‌آباد به شهر زنجان آن هم به صورت منفصل می‌پیوندد.

وی افزود: با توجه به اینکه سه روستای دو اسب، پایین‌کوه و دیزج‌آباد در نزدیکی شهر زنجان قرار دارد و با بزرگ‌تر شدن آنها به شهر زنجان متصل می‌شود، با تصویب این سه روستا با عنوان توسعه منفصل شهر زنجان، از بازتولید بافت فرسوده با منشأ روستایی جلوگیری می‌شود.

شهردار زنجان ادامه داد: رشد این سه روستا و نزدیک شدن آن به شهر یکی از دلایل تأیید آن‌ها با عنوان توسعه منفصل شهر زنجان است، به طوری که بر اساس مطالعات روستای دو اسب رشد ۱۶ درصدی، روستای پایین‌کوه رشد چهار درصدی و روستای دیزج‌آباد نیز رشد پنج درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: روستای دیزج‌آباد به دلیل قرار گرفتن در ورودی جاده تهران، به لحاظ توسعه‌ای اهمیت بالایی دارد و روستاهای دو اسب و پایین‌کوه نیز به دلیل رشد بالای‌شان در شمال شهر، گرایش بالایی در ساخت و ساز خانه در شهر زنجان وجود دارد، کنترل آن نیز اهمیت بالایی دارد.

ملایی یگانه با بیان اینکه وقتی طرح تفصیلی برای شهر زنجان تهیه شود، برای این سه محدوده نیز طرح تفصیلی مجزا تهیه خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از اینکه مراحل قانونی تصویب طرح جامع شهری زنجان در شورای عالی معماری و شهرسازی به پایان رسید و پس از تصویب طرح تفصیلی، بلافاصله این مناطق تحت خدمات شهرداری قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 471232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.