ورود سامانه بارشی از فردا به کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور طی چند روز آینده توضیح داد.

به گزارش ایمنا، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود. سامانه بارشی از پنجشنبه از طریق غرب کشور وارد می‌شود و مناطقی از شمال و بخش‌هایی شمال غربی و همینطور ارتفاعات البرز مرکزی را در برمی‌گیرد. روز جمعه و شنبه گستره بارش‌ها در شمال غرب و همینطور غرب ادامه دارد. دامنه‌های زاگرس جنوبی و سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی این بارش‌ها را به صورت پراکنده خواهند داشت.

این کارشناس ادامه داد: برای روز شنبه با شدت کمتر مناطق شرق کشور به صورت پراکنده بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم؛ و روز یکشنبه این بارش‌ها محدود می‌شود به شرق و شمال شرق و سپس روز یکشنبه این سامانه کشور را ترک می‌کند. فعالیت این سامانه بارشی به صورت برف و باران و وزش باد شدید در ارتفاعات و کولاک برف خواهد بود و از نظر دمایی از امروز تا پایان هفته روند تدریجی و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد که این افزایش در شمال غرب و شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش دما خواهیم داشت.

رفیعی گفت: وزش باد شدید در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل این پدیده را خواهند داشت بویژه مناطق دامنه‌ها و مناطق کوهستانی استان‌ها احتمال سقوط بهمن هم در این مناطق دور از انتظار نیست. آب‌های خلیج فارس امروز مواج خواهد بود. روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج است. تهران امروز غبار آلود هست و تا قسمتی ابری و در بعد ظهر هم افزایش ابر را خواهد داشت. دمای امروز تهران به ۱۴ درجه خواهد رسید.

منبع: میزان

کد خبر 471156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.