ساز و کار جدید پرداخت خسارت سرمازدگی به کشاورزان تعیین می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در پی تعیین ساز و کاری برای پرداخت خسارت سرمازدگی به کشاورزان و باغداران هستیم تا بخشی از مشکلات ایجاد شده در این زمینه کاهش یابد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اسماعیل نجار امروز (سه‌شنبه) در بازدید از باغ‌های مرکبات خسارت دیده از سرما در شهرستان داراب اظهار کرد: در قانون اعتبار صندوق توسعه، بیمه محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده و دولت امسال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق کمک کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: در مذاکره با قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی از او خواسته شد تا به سرعت غرامت محصولات باغ‌ها و مزارع زیر پوشش بیمه که خسارت دیده‌اند، پرداخت شود.

نجار اضافه کرد: با کمک دولت از سال ۹۸ تا کنون شش هزار میلیارد تومان استمهال (مهلت دهی) تسهیلات بانکی دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث انجام شده است از این رو بر اساس بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم امیدواریم بتوانیم اعتبار لازم را از دولت تأمین کنیم و استمهال تسهیلات افراد خسارت دیده از سرمازدگی صورت بگیرد.

وی، با بیان اینکه پیگیری تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران بخشی از خسارت‌ها و احیای باغ‌های آسیب دیده در دستور کار است، گفت: ضمن تلاش برای پرداخت کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان از سرما، از آنجایی که برای پرداخت کمک‌های بلاعوض یک منبع قانونی نداریم به دنبال آن هستیم تا در برنامه هفتم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک حکم قانونی را برای این کار بگیریم.

نجار ادامه داد: در چند روز اخیر با توجه به کاهش دما و سرما در استان فارس، به محصولات بسیاری از باغ‌های مرکبات که محل درآمد مردم بوده و با تلاش بسیار زیادی تولید شده‌اند، خسارت وارد شده که فاجعه بزرگی است.

کد خبر 471114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.