برندگان پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی معرفی شدند

برندگان پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی در هفت محور معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بخش گردشگری برنده اول طرح محور تاریخی – فرهنگی از همدان، طرح دوم بازگشت باغ‌ها از مسکو روسیه و طرح سوم مجموعه فرهنگی رازی از تهران هستند.

در بخش محیط زیست پروژه توسعه دوچرخه سواری از تهران نفر اول و پروژه‌های پارک طبیعی ساند از کپنهاگ در دانمارک و پارک صد ساله چلالنگ کورن از بانکوک در تایلند دوم و سوم شدند.

در بخش مربوط به سلامت طرح کاهش پسماند (کاپ) از تهران نفر اول و پروژه‌های مسیر سلامت از اردبیل و باغ معلق سئولو از سئول در کره جنوبی دوم و سوم شدند.

در مشارکت شهروندان و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر پروژه فروشگاه دست دوم فروشی از مونیخ در آلمان نفر اول و پروژه‌های برنامه‌های فرهنگی برج میلاد در دوران پاندمی کرونا از تهران و خیابان متعلق به شماست از لیسبون در پرتغال دوم و سوم شدند.

در بخش نوآوری، فناوری و شهر هوشمند، شهر در دسترس از گدنیا در لهستان به عنوان پروژه اول جایزه را دریافت کرد و پروژه‌های مدیریت مکانیزه فضاهای پارک حاشیه‌ای از تهران و اپلیکیشن شهر من از مشهد دوم و سوم شدند.

در بخش اقتصاد شهری، سرمایه گذاری و کارآفرینی پروژه احیای کهن پیشه‌ها از قزوین مقام اول را به دست آورد.

پروژه‌های رونق تجارت ملی در دوران پاندمی کروما از گاوا در اسپانیا و نقشه تعاملی مشاغل محلی از ایسی له مولینو در فرانسه جوایز دوم و سوم را به دست آوردند.

در محور هفتم نیز برنده اول پروژه شهرنشینی در بوینس آیرس از بوینس آیرس در آرژانتین اعلام شد و برندگان دوم و سوم نیز شهر یادگیرنده یزد از یزد و احیای محدوده تاریخی شهر تهران (منطقه ۱۲) از تهران هستند.

کد خبر 471106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.