دانش آموزان اصفهانی با پدیده‌های جذاب فیزیک آشنا شدند

دانش آموزان مقطع دبیرستان در همایش کشوری "روز فیزیک" که به همت دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری انجمن فیزیک ایران برگزار شد با تفکر و نگاه عمیق و هدفمند به پدیده‌های آفرینش از دیدگاه علم فیزیک آشنا شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دبیر اجرایی این همایش با اشاره به پیشینیه برگزاری این رویداد علمی گفت: از سال ۱۳۹۰ که مسئولیت برگزاری این همایش به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است، دانش آموزان دبیرستان‌های استان اصفهان، ثبت نام و با حضور در دانشکده فیزیک، در سخنرانی‌ها و آزمایش‌های علمی شرکت می‌کردند.

اسماعیل عبدالحسینی افزود: شرایط دوره کرونا و ضرورت تداوم این جریان علمی و آموزشی، تیم اجرایی را برای برگزاری همایش به صورت برخط متقاعد کرد.

وی با بیان اینکه در این همایش سه روزه، با ارائه سخنرانی در زمینه‌های نجوم و کیهان شناسی، فیزیک ذرات بنیادی و انجام آزمایش‌های علمی جذاب و برگزاری گفتگوی علمی، تلاش شد تا ارتباط سازنده‌ای میان استادان دانشگاه با دانش آموزان علاقمند برقرار شود، تصریح کرد: آموختن تفکر و نگاه عمیق و هدفمند به پدیده‌های آفرینش از دیدگاه علم فیزیک از دیگر رویکردهای این همایش سه روزه بود.

استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: بسیاری از دانش آموزان با شرکت در این همایش نسبت به ادامه تحصیل در رشته فیزیک، در دوره کارشناسی و چه به صورت موازی در کنار رشته‌های مهندسی و در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، علاقمند شده‌اند که این امر از جمله دستاوردهای برگزاری همایش روز فیزیک به شمار می‌رود.

عبدالحسینی با بیان اینکه دو تن از استادان برجسته فیزیک کشور برای دانش آموزان سخنرانی علمی داشتند، خاطر نشان کرد: بهروز میرزا با موضوع «آشنایی با سیاه چاله‌ها» و حامد بخشیان با موضوع «مدل استاندارد ذرات بنیادی، از نظریه تا آزمایش» از سخنرانان کلیدی همایش روز فیزیک بودند.

دبیر این همایش علمی با اشاره به اجرای دو آزمایش علمی موج شعله و اجسام معلق توسط کارشناس آزمایشگاه فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: تماشای این رویدادهای علمی در محیط حضوری قطعاً برای دانش جذابیت بیشتری داشت، اما سعی شد آزمایش‌هایی انتخاب شود که از نظر علمی برای دانش آموزان جذاب و تأثیرگذار باشد.

کد خبر 471015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.