بیش از ۱۱ هزار نفر در حوادث رانندگی جان باختند

سازمان پزشکی قانونی گفت: ۱۱ هزار و ۷۷۸ نفر در ۹ ماه امسال در تصادفات رانندگی جان باختند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۸۶ نفر مرد و ۲هزار و ۹۲ نفر زن بودند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد تلفات تصادفات ۱۳ هزار و ۷۰۳ نفر بود، ۱۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، در این مدت استان‌های فارس با ۹۲۳، تهران با ۸۹۴ و اصفهان با ۷۵۴ متوفی بیشترین و استان‌های ایلام با ۸۴، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۳ و چهارمحال و بختیاری با ۱۵۱ نفر کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

همچنین آمار تلفات حوادث رانندگی طی سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است که این کاهش در آمار تلفات تصادفات ۱۰ سال گذشته از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ به استثنای سال‌های ۹۶ و ۹۷ به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، تعداد قربانیان تصادفات که مدت‌ها بیش از ۲۰ هزار نفر بود از سال ۱۳۹۱ به کمتر از این رقم رسیده و این کاهش آمار در سال‌های متوالی تکرار شده است.

همچنین در سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهش قابل توجه مواجه بود چرا که به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن کاهش تعداد سفرها با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در این خصوص است.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی در ۹ ماه امسال که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند با کاهش ۲۴.۲ درصدی به ۲۱۴ هزار و ۹۱۳ نفر (۱۶۱ هزار و ۱۱۱ مرد و ۵۳ هزار و ۸۰۲ زن) رسیده است.

در آذرماه سال جاری یک هزار و سه نفر در تصادفات جان باختند که بعد از فروردین با ۸۳۹ متوفی، کمترین تعداد کشته را در مقایسه با دیگر ماه‌های سال جاری شامل می‌شود، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است. تعداد مصدومان تصادفات در آذر ماه امسال نیز ۱۹ هزار و ۱۲۳ نفر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۶ درصدی داشته است.

کد خبر 471004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.