عباس صفاری، شاعر ایرانی درگذشت + عکس

عباس صفاری، شاعری که با مجموعه کبریت خیس جریانی در شعر ایران به وجود آورد، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صفاری، خالق «تاریک روشنای حضور» و «دوربین قدیمی و اشعار دیگر» و شاعر جریان ساز ایرانی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دارفانی را وداع گفت. صفری ساکن کالیفرنیای جنوبی بود که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد و در نهایت به دلیل مشکلات تنفسی درگذشت.

این خبر را عباس مخبر، مترجم و اسطوره‌شناس ایرانی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تایید کرد و نوشت: «متاسفانه شنیدم که دوست شاعر خوش قریحه، عباس صفاری بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشته است. عباس انسانی شریف، ساده، دوست داشتنی و شاعری ممتاز بود. به خانواده، دوستان و جامعه فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.»

صفاری شاعر سرشناس ایرانی در سال ۱۳۳۰ در یزد متولد شده و در تهران پرورش یافته‌ است. خدمت سپاه‌دانش را به درخواست خود در بلوچستان می‌گذراند. پس از خدمت سپاه‌دانش به استخدام بهداری اداره راه در می‌آید و باز هم به درخواست خود دو سال دیگر را در مناطق دور افتاده‌ای مانند دشت مغان و بندر جاسک کار می‌کند. او از کار بهداری استعفا داده و در تابستان ۱۳۷۶ به قصد ادامه تحصیل به غرب می‌رود و نزدیک سی سال در شهر لانگ بیچ کالیفرنیا زندگی کرد.

اولین مجموعه شعر صفاری با عنوان «در ملتقای دست و سیب» در سال ۱۹۹۲ در کالیفرنیا چاپ می‌شود که جایزه ادبی باران را برای بهترین مجموعه شعر چاپ خارج از کشور در آن سال به خود اختصاص می‌دهد.

از جمله آثار صفاری می‌توان به مجموعه شهرهای «کبریت خیس»، «تاریک روشنای حضور»، «پشیمانم کن» و «مثل خواب دم صبح» اشاره کرد.

کد خبر 470941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.