کنگره بزرگداشت ۱۷ هزار زن ایثارگر برگزار می‌شود/انتصاب ۸ هزار مدیر زن در دولت تدبیر و امید

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کنگره ۱۷ هزار شهید، جانباز و آزاده زن را در تمام استان‌ها برگزار می‌کنیم به این صورت که در ابتدا یک کنگره سراسری و پس از آن در نشست‌های استانی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار صبح امروز _ سه شنبه ۷ بهمن، در سفر به اصفهان در نشست با مسئولان و خبرنگاران اصفهان، اظهار کرد: خوشحال هستم که در استان اصفهان حضور دارم؛ تجلیل از خانواده شهدا همواره از سوی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و ما هم به این مسئله توجه ویژه داریم؛ این یک وظیفه برای مسئولان است تا فراموش نکنیم جمهوری اسلامی ایران چه خاستگاهی داشته است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادواره ۱۷ هزار شهید و جانباز زن برگزار می‌شود، افزود: خانواده معظم شهدا یادآور شهیدان والامقام هستند؛ آنان که برای ما الگوی استقامت و امید و صبر هستند، این مادران و همسران شهدا نیز برای ما الگو و الهام بخش هستند.

۸ هزار شهید و ۷ هزار جانباز زن در کل کشور

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: ۸ هزار زن شهید داریم که در مقاطع مختلف جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ همچنین ۷ هزار زن جانباز در کل کشور داریم که کمتر از آنان یاد می‌شود؛ در حالی که جانبازی و شهادت مربوط به جنسیت نیست و زنان هم همچون مردان در این حوزه درخشیدند.

ابتکار افزود: کنگره ۱۷ هزار شهید، جانباز و آزاده زن را در تمام استان‌ها برگزار می‌کنیم به این صورت که در ابتدا یک کنگره سراسری و پس از آن در نشست‌های استانی آن را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم استان اصفهان هم که در ایثار و فداکاری جز رتبه‌های برتر بوده است حضوری فعال در این کنگره داشته باشد.

وی افزود: برگزاری این کنگره برای شناسایی این زنان و مقاومت و تلاش‌های آنها به نسل جدید ضرورت دارد و امیدواریم رسانه‌ها هم بتوانند در برگزاری این کنگره همکاری لازم را داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: امروز برای اجرای سند ارتقای زنان و خانواده، در استان اصفهان حضور داریم که با درایت استاندار برای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید در این استان تلاش می‌شود، فعالیت در حوزه زنان و خانواده یک فعالیت فرابخشی است و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه هم افزایی داشته باشند.

عدالت جنسیتی هدف اجرای سند ارتقای زنان و خانواده

ابتکار تصریح کرد: هدف اجرای این سند در کشور ایجاد تحقق عدالت جنسیتی است که از اهداف متعالی انقلاب بوده؛ عدالت جنسیتی هم یکی از بخش‌های عدالت در معنای کلان است که به این موضوع در قرآن کریم هم اشارات بسیاری شده و استاد شهید مطهری هم در ضرورت وجود آن در جامعه مطالب بسیاری داشته‌اند.

وی افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی در صفات زن و خانواده مشخص شده و بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان هر استان تنظیم شده است؛ البته بخش‌های دولتی و غیر دولتی در تدوین این سند همکاری داشته‌اند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان یک سند نتیجه محور است، گفت: برنامه‌هایی برای استفهام خانواده ایرانی در سطح ملی در جلسات مختلف پیشنهاد شد و در سطح استان‌ها هم برنامه‌ریزی های لازم برای این موضوع شده است. در این زمینه تنها بر اساس مناسبت‌ها حرکت نمی‌کنیم بلکه شاخص‌هایی را تدوین کردیم و تمام مسیر حرکت در این زمینه با برنامه است.

ابتکار تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید تنظیم و تدوین لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان است؛ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم این قانون را تصویب کنند تا با یک پشتوانه قوی در حوزه زنان مواجه باشیم.

اختصاص ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از زنان روستایی

وی اظهار کرد: برای توان افزایی اقتصادی زنان در استان اصفهان طرح‌هایی با محوریت جهاد دانشگاهی و سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌کنیم تا الگوسازی خوبی در حوزه زنان کشور شکل بگیرد، همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه برای ۳۵۰۰ زن سرپرست خانوار و زنان فارغ‌التحصیل را در برنامه کاری داریم، همچنین ۲۲ میلیارد تومان برای حمایت از زنان روستایی پیش بینی شده و طرح‌های خوبی چه در سطح ملی و چه در سطح استانی در این زمینه مطرح شده است که یکی از آن‌ها استانداردسازی محصولات کشاورزی بوده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از رشد و توسعه طرح‌های حوزه زنان گفت: بهزیستی استان اصفهان موضوع خانه‌های امن را مطرح کرد که قطعاً در این زمینه اعتباراتی در سطوح ملی و استانی در نظر گرفته می‌شود، همچنین شبکه سازی خانه‌های امن را در دستور کار داریم که استان اصفهان نیز می‌تواند به آن بپیوندد که در این شبکه سازی حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و کمک خیران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های توانمندسازی دانش آموزان در استان اصفهان اتفاق خوبی است، همچنین پیشنهاد استارتاپ های دانش آموزی را برای توان افزایی دختران جوان در نظر داریم که این طرح را در استان اصفهان نیز اجرا می‌کنیم.

۴۰ درصد کارکنان دولت از زنان هستند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به افتتاح‌های طرح‌های عمرانی در استان اصفهان اظهار کرد: در مورد انتصاب زنان در سمت‌های مدیریتی هم جهت گیری دولت دوازدهم و آقای روحانی به این شکل بوده که ۴۰ درصد کارکنان دولت زنان هستند و باید ۳۰ درصد مدیران دولت هم از زنان باشند، در سال ۹۲ حدود پنج درصد مدیران در سطح کلان از خانم‌ها بودند و در حال حاضر با تلاش و آموزش، حدود هشت هزار زن مدیر به سیستم مدیریت کشور اضافه شد که با احتساب این آمار این رقم به ۲۴ درصد رسیده است و تلاش می‌کنیم تا به شاخص‌های اصلی در این حوزه دست یابیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان انتصاب‌های خوبی از زنان صورت گرفته است، گفت: زنان مدیر با توانمندی اجرایی بالایی در این استان داریم و امیدواریم شاهد حضور بیشتر زنان در عرصه‌های مدیریتی باشیم و ماه‌های باقی مانده این دولت دستاوردهای خوبی در حوزه زنان کسب کنیم.

ابتکار افزود: سند ارتقای زنان و خانواده از طریق سامانه رصد، پایش می‌شود و لازم است در برخی زمینه‌ها این سند به روز و برخی موارد آن بازنگری شود.

کد خبر 470878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.