اعطای لوح شهر ملی منبت به گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: با شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در جامعه است هنرمندان منبت کار نیاز به حمایت ویژه اداره میراث فرهنگی و مدیران شهری دارند.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعطای لوح شهر ملی منبت به شهر گلپایگان اظهار کرد: به همت و پشتوانه شهروندان و هنرمندان منبت و مجموعه مدیران استان و شهرستان، گلپایگان به عنوان شهر ملی منبت انتخاب شد و لوح ملی منبت گرفت.

وی افزود: برندسازی مؤثر برای منبت گلپایگان به عنوان صنایع‌دستی ویژه شهر در دوران پساکرونا، ترویج دانش در تولید و عرضه صنایع دستی نوین با کمک هنر منبت به ویژه هم‌پوشانی صنایع دستی با صنعت گردشگری، ایجاد پویش ملی در راستای تولید و عرضه بهینه محصولات صنایع دستی و تبدیل گلپایگان به یک مرکز مهم و تأثیرگذار در زمینه آن است.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: با توجه به اینکه گلپایگان در اسناد بالادستی به عنوان قطب گردشگری استان شناخته شده است، باید این هنر را به گونه‌ای شایسته به گردشگران معرفی کنیم و جهت اخذ گواهی اصالت برای منبت گلپایگان برنامه‌ریزی شود تا در سطح کشور و جهان این هنر ارزشمند معرفی شود.

وی تصریح کرد: هنر ایرانی قابلیت عرضه در سطح جهان را دارد و مهم این است که بتوانیم ضمن حفظ کیفیت معرفی بهتر و بیشتری در سطح بین المللی داشته باشیم.

شکرزاده افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جهانی و ملی شدن این هنر، دمیده شدن روح امید بین هنرمندانی است که سال‌ها به زنده نگه داشتن صنایع دستی شهر و دیار خود همت گماشتند.

وی گفت: امروزه با شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در جامعه است این هنرمندان به حمایت ویژه اداره میراث فرهنگی و مدیران شهری نیاز دارند.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه مدیریت شهری نباید از حمایت صنایع دستی و هنر در شهرها غافل شود، تصریح کرد: شبکه ارتباطی شهرهای جهانی صنایع دستی ایران برای انتقال تجربه‌ها باید شکل گیرد و در این زمینه نیازمند برنامه جامعی هستیم.

کد خبر 470863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.