اولویت اهدای خون با گروه‌های خون منفی است

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: برای اهدای خون همیشه گروه‌های منفی در اولویت هستند، افرادی که گروه خونی منفی دارند سعی کنند بیشتر برای انتقال خون مراجعه کنند هرچند به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آمار اهدا کنندگان خون کاهش یافته است، اظهار کرد: در فصل سرما معمولاً مراجعه برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و امسال با وجود بیماری کرونا این موضوع بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته و باید توجه داشت مصرف خون در مراکز درمانی همیشگی است و به صورت روزانه است.

وی ادامه داد: بیماران تالاسمی، اتاق‌های عمل و مراکز درمانی هر روز به خون نیاز دارند و افراد نباید اهدای خون را فراموش کنند، در حال حاضر وضعیت ذخیره خون در خطر و شرایط بحرانی نیست، اما باز هم نیاز به حضور مردم برای اهدای خون وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: افراد نباید اهدای خون را به مناسبت‌های خاص موکول کنند و باید به طور مستمر انجام شود، در حال حاضر مانند همیشه گروه‌های خونی منفی در اولویت اهدا هستند، کسانی که گروه خونی منفی دارند سعی کنند بیشتر برای اهدای خون مراجعه کنند، البته به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم.

وی در خصوص شرایط اهداکنندگان خون، تصریح کرد: سن اهدا کنندگان باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد و در سلامت کامل روحی و جسمی باشند و داروی خاصی نیز نباید مصرف کنند، همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون الزامی است.

زینلی با توضیح اینکه تا حدودی مصرف پلاسمای خون کاهش یافته است، اضافه کرد: با وجود این شرایط، سازمان انتقال خون استان اصفهان باز هم پذیرای افرادی است که مایل به اهدای پلاسمای خون خود هستند و روزانه حدود پنج نفر برای اهدای پلاسما کوویدی مراجعه می‌کنند، پلاسماهای کوویدی در حال حاضر ذخیره می‌شود تا در شرایط بحرانی استفاده شود.

کد خبر 470860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.