دستگیری کلاهبردار میلیاردی

سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی، کشف ۲۴۰ هزار حلقه انواع لاستیک، دستگیری قاتلان فراری، بازداشت زن کلاهبرداری که یک شهر را بهم ریخته بود و حمله گرگ به مرد میانسال را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان یزد با تأیید سرقت مسلحانه از یک واحد صنفی طلا فروشی در شهر یزد از انجام اقدامات پلیسی برای دستگیری عوامل این سرقت خبر داد.

عباسعلی بهدانی فرد گفت: وقوع سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در یکی از خیابان‌های فرعی بلوار ۱۷ شهریور شهر یزد به پلیس اعلام شد.

وی تصریح کرد: پس از اطلاع از وقوع این سرقت مأموران پلیس بلافاصله به محل اعزام و بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دادند که در این رابطه با تشکیل تیم‌هایی از کارآگاهان مجرب پلیس تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه این واحد صنفی در یک محل خلوت و بدون مجوز و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مشغول به کار بوده است، ادامه داد: بررسی مأموران نشانگر آن است که چند سارق که یکی از آن‌ها مسلح بوده مقادیری طلا را از این مغازه به سرقت برده‌اند.

کشف ۲۴۰ هزار حلقه انواع لاستیک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از شناسایی ۴ انبار لاستیک‌های داخلی و خارجی و کشف ۲۴۰ هزار حلقه انواع لاستیک احتکاری و قاچاق خودروهای سبک و سنگین خبر داد.

محمدرضا مقیمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با احتکار، قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی ۴ انبار لاستیک احتکاری و قاچاق را در شرق تهران شناسایی و بررسی دقیق موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطمینان کامل و شناسایی دقیق محل دپو لاستیک‌ها با هماهنگی مقام قضائی، به همراه کارشناسان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت در بازرسی از این انبارها حدود ۲۴۰ هزار حلقه انواع لاستیک داخلی و خارجی احتکار شده و قاچاق را به همراه یک هزار و ۵۰۰ طاقه پارچه قاچاق و فاقد مجوزهای لازم از انبار دیگری کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در این عملیات انبارها پلمب و متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: احتکار و قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود که باید با آگاهی بخشی به مردم و مقابله هدفمند با این پدیده قبیح اجتماعی، قدم‌های مفید و مؤثر در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

مقیمی خاطرنشان کرد: افراد باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرم و یا فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری قاتلان فراری

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عاملان قتل شهروند فنوجی در کمتر از ۲۴ ساعت توسط مأموران انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

احمد طاهری اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف منجر به فوت در یکی از محلات شهرستان فنوج، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در صحنه تصادف مشاهده کردند که فردی در اثر تصادف با خودروی نیسان دچار آسیب جدی شده و در دم کشته شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان فنوج با توجه به مشکوک بودن صحنه جرم، تحقیقات میدانی و پیگیری‌های پلیس با استفاده از روش‌های علمی کشف جرم، ساختگی بودن صحنه تصادف و علت دیگر مرگ مقتول برای آنان محرز شد.

وی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و همکاری معتمدان روستا موفق به شناسایی متهمان که ۲ برادر بودند شدند.

طاهری ادامه داد: در نهایت با تلاش‌های مأموران پلیس آگاهی و با انجام یکسری اقدامات تخصصی مخفیگاه قاتلان در یکی از روستاهای شهرستان فنوج شناسایی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۲ برادر در کمتر از ۲۴ ساعت از ارتکاب قتل دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان که در ابتدا منکر جنایت ارتکابی شدند در نهایت به قتل شهروند فنوجی و نحوه اجرای آن اعتراف کردند و گفتند به دلیل اختلاف قبلی و مسائل مالی با مقتول با وی درگیر می‌شوند و با سنگ اقدام به ضربه شدید به سر وی کرده و پس از بیهوشی متوفی را به ۲۰۰ متر جلوتر نزدیک جاده روستایی در شهرستان می‌برند و شروع به صحنه سازی می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، توضیح داد: پلیس با تمام توان و اقتدار و اشراف اطلاعاتی اجازه نخواهند داد مجرمان با ارتکاب جرم به هر شیوه و نحوی، آرامش و آسایش عمومی شهروندان را مختل کنند و با قاطعیت با مجرمان رفتار می‌کند.

بازداشت زن کلاهبرداری که یک شهر را بهم ریخته بود

فرمانده انتظامی "داراب" از دستگیری فردی که در پوشش پرداخت وام کم بهره، مبلغ ۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

علیرضا نوشاد اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی سودجو در سایت دیوار با ترفند فروش وام‌های کلان با بهره کم، اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از آن‌ها کرده است که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی این کلاهبردار که خانمی ۲۳ ساله بود را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات داراب دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۹ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال از شاکیان اقرار کرد، گفت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی و وعده‌های واهی موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

حمله گرگ به مرد میانسال

گرگ‌ها به مرد ۵۰ ساله سرابی در روستای "حسنجان" حمله کرده و به وی آسیب رساندند و فرمانده انتظامی شهرستان "سراب" از نجات این مرد سرابی از چنگال گرگ‌های گرسنه خبر داد.

علی اسدیان خاطرنشان کرد: یکی از اهالی روستای "قلعه جوق" از توابع بخش مرکزی "سراب" طی تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرده که مردی ۵۰ ساله ساعت ۱۰ صبح به دنبال دام رم کرده خود به ارتفاعات روستای "حسنجان" رفته و مسیر حرکتش را گم و گرفتار برف شده است.

وی افزود: بلافاصله چند اکیپ از مأموران انتظامی "سراب" سریعاً به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند که فرد مورد نظر در محاصره ۴ قلاده گرگ گرسنه قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراب گفت: مأموران با اتخاذ تدابیر ویژه این مرد را از چنگال گرگ‌های وحشی نجات دادند که اقدام به موقع مأموران انتظامی در نجات جان وی مورد قدردانی خانواده و اهالی روستا قرار گرفت.

کد خبر 470815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.