جمالی‌نژاد: خون تازه در رگ‌های هنرهای دستی جریان یافت

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در دو سال و نیم گذشته کشور با بحران‌های زیادی روبرو بوده که تبعات آن‌ها اثر مستقیمی در شرایط هنرمندان به ویژه هنرمندان صنایع دستی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز _دوشنبه ششم بهمن‌ماه ۹۹_ در نشست معرفی برنامه‌های اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که در کاخ نیاوران برگزار شد، با اشاره به چالش شهرها در دو سال و نیم گذشته گفت: دو سال پیش همزمان در بیست و پنج استان کشور سیل آمد که چنین اتفاقی در چند سده اخیر که همزمان ۲۵ استان یک بحران را تجربه کنند بی‌سابقه بود. معمولاً هر استان که دچار بحران می‌شود سایر استان‌های معین همراهی‌اش می‌کنند که در این اتفاق ما از این حمایت‌ها نیز بی‌بهره بودیم.

وی ادامه داد: پس آن، شاهد بحران‌های پیوسته‌ای در شهرهای مختلف بودیم، از هجوم ملخ‌ها تا حوادث سهمیه‌بندی بنزین و حواشی بعد از آن و سرانجام شیوع کرونا که شرایط را برای کشور به ویژه هنرهای صنایع دستی دشوار کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ۲۹۵ رشته فعال در حوزه صنایع دستی گفت: طی دو سال اخیر هنرمندان صنایع دستی شرایط دشواری داشتند، ظرفیت این جشنواره می‌تواند به آنها کمک کند که خون جدید در رگ‌های فعالیت‌هایشان وارد شود.

جمالی نژاد با بیان این که با وجود ظرفیت‌های ممتاز و ویژه، صنایع دستی بازار خوبی ندارد گفت: این نوع جشنواره‌ها سبب شکوفایی اقتصادی خواهد شد به ویژه در حوزه اقتصاد شهری می‌تواند کمک‌کننده باشد. اصفهان از سال‌ها پیش از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و سایر شهرهای کشور نیز باید این حوزه را آسیب‌شناسی جدی کنند تا صنایع دستی از این رخوت بیرون بیاید و دوباره رونق بگیرد.

وی با اشاره به تدوین منشور ایرانشهر برای سال ۱۴۰۰ گفت: در سده جدید کار شهرداری‌ها تنها ساخت و ساز، ایجاد زیرگذر و آسفالت معابر نیست بلکه باید بستر مناسب برای توسعه کسب و کارهای مهارتی فراهم شود.

کد خبر 470761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.