نصر اصفهانی: از افول صنایع دستی جلوگیری شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید ضمن جلوگیری از افول صنایع دستی، شرایطی برای برجسته‌تر شدن و انتقال این هنر به نسل جوان و علاقه‌مند فراهم شود.

علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز _دوشنبه ششم بهمن ماه ۹۹_ در حاشیه نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران «دست خلاق»، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ظرفیت‌های اصفهان در ابعاد مختلف بر کسی پوشیده نیست و یکی از ظرفیت‌های نهفته در شهر که بنا به دلایلی کمتر مورد توجه قرار گرفته، صنایع دستی است.

وی ادامه داد: بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، از حدود ۶۰۰ صنعت دستی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو نزدیک به ۳۷۰ مورد آن در کشور است که از این میان ۲۸۷ شاخه صنایع دستی متعلق به استان اصفهان است و اصفهان از این جهت غنی بوده، اما نباید این داشته‌ها مورد غفلت قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید ضمن جلوگیری از افول صنایع دستی، شرایطی برای برجسته‌تر شدن و انتقال این هنر به نسل جوان و علاقه‌مند فراهم شود.

وی با بیان اینکه وجود هنرستان صنایع دستی در اصفهان نیاز است، گفت: در حال حاضر هنرستان هنرهای زیبا که به تخصص هنر موسیقی می‌پردازد در اصفهان فعال است، اما باید در زمینه سایر رشته‌ها و موارد مربوط به صنایع دستی برای بانوان و آقایان نیز فعالیت صورت گیرد.

نصر اصفهانی برگزاری جشنواره صنایع دستی را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: بی‌شک برگزاری این جشنواره نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت و می‌تواند آغازگر برخی حرکت‌های بنیادین در کشور باشد.

وی از اصفهان به عنوان مهد صنایع دستی کشور یاد کرد و گفت: امیدواریم مدیران استانی و شهری به صنایع دستی توجه بیشتری داشته باشند و مدیران کشوری نیز ظرفیت‌های اصفهان را مورد توجه قرار داده، همچنین اساتید و هنرمندان در این عرصه بیشتر مطالبه‌گر باشند تا مسئولان بیشتر به این داشته‌ها بپردازند، زیرا این اقدامات می‌تواند اصفهان را نسبت به گذشته برجسته‌تر کند.

کد خبر 470735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.