نوروزی: توجه به صنایع دستی رشد اقتصادی کشور را به همراه دارد

شهردار اصفهان گفت: توجه به صنایع دستی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری، باعث گفتمان‌ جهانی شود و به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

قدرت الله نوروزی صبح امروز _دوشنبه ششم بهمن ماه ۹۹_ در حاشیه نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران «دست خلاق»، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان نخستین و یکی از چهار شهر ایرانی عضو شبکه شهرهای خلاق جهان است که به عنوان نخستین شهر ایران به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو (سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی یک هنر فاخر است که می‌تواند عامل توسعه پایدار و رونق گردشگری باشد، افزود: توجه به صنایع دستی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری، باعث گفتمان جهانی شود و به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های صنایع دستی می‌تواند نمادهای ملی و بومی را معرفی کند و این معرفی تبادلات فرهنگی و جایگاه این صنایع را برای توسعه در تمام زمینه‌ها تقویت خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های صنایع دستی شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

نوروزی در پاسخ به این سوال که تقویت صنایع دستی تا چه میزان می‌تواند به درآمدهای پایدار شهری کمک کند؟ گفت: در جهان ۶۰۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که ۳۰۰ رشته آن در ایران و ۲۰۰ رشته در استان اصفهان فعال است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در استان در بخش‌های مختلف این هنر صنعت فعالیت و ارتزاق می‌کنند، بنابراین معرفی این صنایع و حمایت از آن می‌تواند هنر هنرمندان را تقویت کرده و اشتغال و معیشت آنان را تضمین و باعث توسعه شهر شود، زیرا رابطه مستقیمی بین صنایع دستی و گردشگری وجود دارد.

کد خبر 470724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.