احداث پیست آفرود در خور و بیابانک

مدیر کلوپ سافاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اصفهان گفت: با احداث پیست آفرود از آسیب به طبیعت کویر جلوگیری کرده همچنین با برپایی مراسم‌های خاص شهرستان خوروبیانک فرصتی برای جذب گردشگر فراهم خواهد شد.

سیامک صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چهارم بهمن ماه ۹۹ جلسه‌ای با عنوان "بررسی راهکارهای اساسی و اصولی برای گسترش گردشگری و احداث پیست آفرود در روستای مصر شهرستان خور و بیابانک" برگزار شد که در آن مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان، رئیس اداره اماکن عمومی استان اصفهان، رئیس انجمن اقامتگاه‌های سنتی اصفهان، فرماندار خور و بیابانک، مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان و نمایندگان فعال گردشگری حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه مشکلات حوزه گردشگری قبل و بعد از شیوع کرونا، همچنین طرح احداث پیست آفرود برای موتورهای چهار چرخ و موتور کراس و ماشین‌های آفرود در روستاهای فرحزاد و مصر بررسی شد.

مدیر کلوپ سافاری استان اصفهان ادامه داد: مقرر شد محل پیست توسط اداره منابع طبیعی جانمایی شود و در ۶ ماه آینده کلوپ سافاری آن را احداث کند. محدود کردن سافاری در محلی ویژه باعث می‌شود که کمترین آسیب به طبیعت شکننده کویر وارد شود زیرا پوشش گیاهی کویر محدود است و ورود و خروج بی رویه اتومبیل و وسیله نقلیه موتوری به ویژه آفرودی به کویر موجب پیش روی کویر می‌شود.

صارمی تصریح کرد: احداث این پیست ضروری و واجب است و به پیشنهاد کلوپ سافاری محل این پیست با کسب نظر اهالی محلی و نماینده میراث فرهنگیجانمایی می‌شود و تا چند هفته آینده نقشه آن تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان خور و بیابانک و استان اصفهان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: درباره گردشگری مذهبی نیز در این جلسه گفت‌وگو شد، بدین ترتیب می‌توان با برپایی مراسم‌های خاص مذهبی مختص این منطقه، در ایامی مانند محرم و صفر گردشگر مذهبی جذب کرد. بدین ترتیب به جای تعطیلی اقامتگاه‌های گردشگری در این ایام خاص، فرصتی برای جذب گردشگر فراهم می‌شود. همچنین گردشگری مذهبی و اسلامی رواج پیدا خواهد کرد تا گردشگران خارجی و داخلی بتوانند از گردشگری مذهبی بهره ببرند.

کد خبر 470640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.