برگزاری سلسله وبینار آموزشی مبانی حقوق کودک در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و خانه حقوق شهروندی شهرداری سلسله وبینار آموزشی مبانی حقوق کودک را برگزار می‌کند.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این وبینار آموزشی پیرامون موضوعاتی همچون "اصول اساسی کنوانسیون حقوق کودک"، "بررسی کودک آزاری در پرتو کنوانسیون حقوق کودک ساز" و "کارهای داخلی و بین‌المللی حمایت از حقوق کودک" و "حقوق کودک در اینترنت" سخنرانی می‌شود.

وی تصریح کرد: اساتید این وبینار «آمنه دهشیری» دکترای حقوق بین‌الملل دانشگاه سنت آنا ایتالیا، «نوید بابایی» استاد دانشگاه و دانش آموخته دکترای حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی و «نوید مسائلی» مدیر انجمن حمایت از کودکان کار است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: وبینار آموزشی مبانی حقوق کودک در اصفهان در پنج نوبت در تاریخ‌های پنج، ۱۲، ۱۹، ۲۶ بهمن ماه و سوم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان از دو سال گذشته به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شده و نشان شهر دوستدار کودک نیز بهمن‌ماه سال‌جاری با حضور نماینده یونیسف در تهران به این شهر اعطا می‌شود.

حسینی‌نیا افزود: ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها این است که بیش از ۳۰ میلیون کودک را در سه هزار شهر و جامعه محلی در بیش از ۴۰ کشور تحت پوشش قرار داده است.

وی تصریح کرد: چشم‌انداز ابتکار شهر دوستدار کودک این است که همه کودکان و جوانان باید بتوانند از دوران کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق حقوق خود در شهر و اجتماع محلی خود، توانایی‌های بالقوه خود را بالفعل کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: یونیسف شیوه کارآمد ایجاد شهر دوستدار کودک را در یک فرآیند تکاملی ارائه کرده و معتقد است که طرح شهرهای دوستدار کودک باید از طریق نظارت و ارزیابی بهتر هر یک از شهرها و تصمیم‌گیری و تدوین برنامه بر اساس آن و در نهایت نمایش اثرگذاری آن در زندگی کودکان اجرا شود به طوری که در سال نخست؛ ساختارهای هماهنگی و مدیریتی شهر دوستدار کودک ایجاد می‌شود.

کد خبر 470578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.