شهردار شیراز: راه حل‌های مقطعی راهگشای مشکلات شهر نیست

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز راهی جز تکیه بر کارهای مطالعاتی، پژوهشی و برنامه‌ای نداریم، گفت: راه حل‌های مقطعی و اقتضایی راه حل مشکلات کشور، استان و شهر نیست و نیازمند حرکت برنامه‌ای هستیم.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آئین افتتاح کتابخانه تخصصی مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر شیراز، اظهار کرد: مشکلی در مطالعات آکادمیک و در حوزه مدیریت شهری وجود دارد و آن هم فاصله بین نظری و اجرا است.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مطالعاتی که در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و تزهای دکتری در ارتباط با مدیریت شهری انجام می‌شود، در بخش اجرا راهگشا نیست و در حوزه اجرا فاصله زیادی با آنچه که حاصل این مطالعات است، داریم که باید فکری در این باره کرد.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی چنین کتابخانه‌ای در کنار مرکز پژوهش‌ها و شورا و مدیریت شهری، بتوانیم مسیرها را به گونه‌ای مدیریت کنیم که مطالعاتی که هزینه و وقت صرف می‌کنند حداقل در حوزه اجرا کاربردی باشند.

وی ادامه داد: از حدود چهار سال پیش با دانشگاه شیراز قرار داد مطالعات جامع منعقد شده و کنون که می‌خواهیم کار به سرانجام برسانیم در می‌یابیم که ٧٠-٨٠ درصد این مطالعات به درد ما نمی‌خورد و ناچاریم دوباره مسیرهای دیگری را برای اینکه بتوانیم در حوزه مربوطه راه حل‌هایمان را اجرایی کنیم، طی کنیم.

اسکندرپور افزود: بیشتر کارها را کتابخانه‌ای و با مطالعات نظری دنبال می‌کنیم و کمتر در حوزه میدانی و اجرایی از متخصصین امری که سال‌ها کار اجرایی کرده‌اند، استفاده می‌کنیم، از این رو لازم است تلفیق حوزه نظری و اجرا در کارهای پژوهشی شهرداری جدی‌تر شود.

وی با بیان اینکه در بعضی حوزه‌ها مطالعات می‌تواند صرفاً نظری باشد، اما در حوزه اجرایی به خروجی داده‌ها برای تصمیم گیری و تعریف پروژه نیاز داریم، تاکید کرد: باید در کنار راه‌اندازی این کتابخانه بتوانیم یک مسیر جدیدی را تعریف کنیم که مجموع اقدامات موجب کمک به مدیریت شهری شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: دفتر برنامه ریزی شهر تهران، در دوره‌ای که شهرداری این کلانشهر حرکت جدی را به سمت مدیریت شهری نوین شروع کرد، اقدام به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کرد. به همین دلیل ما نیز در برنامه ٥ و ٢٠ ساله تلاش کرده‌ایم که مسیرهایی تعریف کنیم که راهگشای مدیریت شهری در ماه‌ها و سال‌های آینده باشد.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۲ پروژه در بافت تاریخی این کلانشهر در دست اجرا است، گفت: با اطمینان اعلام می‌کنیم که بافت تاریخی ظرف امسال و سال آینده مسیر بسیار درخشانی را طی خواهد کرد و یک ظرفیت جدی برای بخش‌های گردشگری و فرهنگی این کلانشهر خواهد شد.

کد خبر 470574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.