حناچی: منتظر نظر دستگاه قضائی درباره شهرداران بازداشت‌ شده هستیم

شهردار تهران در خصوص شهرداران بازداشت شده دو منطقه گفت: شهرداران در اختیار دستگاه قضائی هستند و شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال بررسی پرونده آن‌ها بوده و هنوز اتهام است و هر چه دستگاه حقوقی و قضائی تصمیم بگیرند تابع آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران پس از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بدهی و دیون شهرداری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ چه میزان پیش‌بینی شده است اظهار کرد: میزان بدهی‌های شهرداری ایستا نیست؛ بلکه پویا است زیرا بخشی را می‌پردازیم و بخش دیگر جایگزین می‌شود، بخش عمده‌ای از بدهی‌های ما بدهی‌های بانکی است که وقتی از آن مهلت می‌گذرد میزان بهره پرداختی بسیار بالا می‌رود و به نفع شهرداری است که آن را همیشه پایین نگاه دارد و در ترازی نگاه داریم که بتوانیم از تسهیلات جدید هم استفاده کنیم.

وی افزود: نمی‌توان رقم دقیق این موضوع را گفت اما فقط به یکی از بانک‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد بدهی داشتیم و تلاش می‌کنیم این تراز را نگاه داریم و بدهی بیشتر برای شهرداری تولید نکنیم و در خصوص پیمانکاران نیز همین طور است چرا که دائماً در حال پرداخت هستیم و رقم ثابتی نداریم، بدهی پیمانکاران خرد تقریباً همه پرداخت شده است.

به گفته شهردار تهران در سال گذشته اعتراضات طلب زیادی وجود داشته است که برای رفع آن‌ها شهرداری با برات کارت و روش‌های دیگر بدهی‌های پیمانکاران خرد را پرداخت کرده و عمدتاً پیمانکاران درشت باقی مانده‌اند که آن نیز در حال پرداخت است.

وی در پاسخ به این پرسش که بودجه مترو در سال گذشته حدود دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال در بودجه با اوراق مشارکت افزایش پیدا کرده است، این رقم نزدیک به ۳۵ درصد اختصاص یافته است جایگاه مترو در بودجه ۱۴۰۰ چه میزان است؟ گفت: واقعیت این است که با این وضعیت، بار ما بار نمی‌شود، موضوع حاکمیتی مانند حمل و نقل عمومی با این ارقام رسیدگی نمی‌شود و مشکل ما این است که می‌خواهیم پروژه‌های باقی مانده را تکمیل کنیم اما نمی‌شود با این وضعیت کار بزرگ انجام داد و این را به دولت هم اعلام کرده‌ایم.

حناچی ادامه داد: به اعتقاد ما حمل و نقل در پایتخت یک موضوع حاکمیتی است و دولت نمی‌تواند خود را از این موضوع کنار بکشد و همانطور که برای طرح‌های عمرانی کشور اعتبار گذاشته می‌شود برای مترو تهران نیز باید بودجه اختصاص یابد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بودجه افشای فساد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: این قانون سوت زنی است که اگر شورا به تصویب برساند بخشی از آن افشا به کسانی اختصاص پیدا کند که این سند را افشا کرده‌اند که این موضوع در حال بررسی است.

شهردار تهران در خصوص ادعای رویایی بودن بودجه ۱۴۰۰ و میزان تحقق پذیری بودجه سال جاری گفت: ما معمولاً دو ماه آخر به دلایل مختلف وضعیت بهتری در طول سال داریم از جمله آنکه معمولاً هر سال عوارض تغییر می‌کند؛ تاکنون ۷۰ درصد بودجه محقق شده و تحقق کامل آن دور از ذهن نیست.

وی در خصوص شهرداران بازداشت شده دو منطقه گفت: منتظر هستیم دستگاه قضائی نظر خود را بدهد.

خبرنگاری از شهردار تهران پرسید "آیا این شهرداران از سوی اطلاعات سپاه دستگیر شده‌اند؟ " که وی در پاسخ گفت: شهرداران در اختیار دستگاه قضائی هستند و شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال بررسی بوده و هنوز اتهام است و هر چه دستگاه حقوقی و قضائی تصمیم بگیرند تابع آن هستیم.

کد خبر 470498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.