گفت‌وگوی تلفنی بایدن و جانسون درباره ایران

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در مورد مسئله ایران گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

به گزارش ایمنا، کاخ سفید روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس طی گفت‌وگوی تلفنی‌شان بر لزوم هماهنگی دو طرف در برخی اولویت‌های سیاست خارجی از جمله چین، ایران و روسیه رایزنی کردند.

در ادامه این بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن در این گفت‌وگو از تمایلش برای تقویت روابط ویژه میان دو کشور، احیای روابط فرا آتلانتیک، تاکید بر نقش حیاتی ناتو در امور دفاعی مشترک نیز سخن به میان آورد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به اهمیت همکاری‌ها از طریق سازمان‌های چندجانبه در برخی چالش‌های مشترک از جمله مقابله با تغییرات اقلیمی، مهار کرونا و تضمین امنیت سلامت و بهداشت جهانی اشاره کرد.

جو بایدن در ادامه به آمادگی‌اش برای همکاری نزدیک با بوریس جانسون همزمان با میزبانی انگلیس از اجلاس گروه هفت اشاره کرد.

این بیانیه کاخ سفید در حالی منتشر شده است که دفتر نخست وزیری انگلیس نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای در مورد رایزنی تلفنی بایدن- جانسون اعلام کرد: جانسون بار دیگر ریاست جمهوری بایدن را تبریک گفت و دو طرف مشتاقانه منتظر هستند تا اتحاد میان دو ملت را تعمیق بخشند.

این دومین تماس تلفنی بوریس جانسون و جو بایدن پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

نخست وزیر انگلیس همچنین صمیمانه از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق اقلیمی پاریس، سازمان جهانی بهداشت و برنامه «کوواکس» برای توزیع منصفانه به واکسن کرونا استقبال کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 470463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.