از منطقه ۳ شهرداری اصفهان چه خبر؟

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: کارگاه‌های عمرانی منطقه سه شامل مواردی چون پیرایش شهری، ساماندهی گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی (سیدعلیخان و آمادگاه) و ساماندهی گذر میرعماد در دست اجرا است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند پروژه پیرایش شهری اظهار کرد: با توجه به انتخاب خیابان تاریخی چهارباغ خواجو به عنوان خیابان نمونه که ذهن هر شهروند را با قدیم پیوند می‌زند، عملیات سنگفرش پیاده رو ضلع غربی آن با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در دست اقدام است.

وی افزود: تابلو مغازه‌ها به صورت فلز برنجی در کف گذر کار شده و پس از تکمیل آن تابلو سر درب مغازه‌ها جمع‌آوری و اصلاح می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان به ساماندهی گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی اشاره کرد و ادامه داد: عملیات آسفالت‌برداری خیابان‌های آمادگاه و سید علیخان اجرا شده که به دلیل لزوم بهسازی و نوسازی تأسیسات شهری روند پروژه به صورت آرام در حال انجام است.

کارگر تصریح کرد: با توجه به درخواست شهروندان از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ مبنی بر اجرای سریع این پروژه با توجه به تاریخی بودن گذر آمادگاه در هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی، حفاری‌های مربوط به جا به جایی تأسیسات شهری به صورت دستی انجام می‌شود، از این رو عملیات سنگ‌فرش این پروژه با تأخیر اجرا شده است.

وی با اشاره به گذر تاریخی میرعماد، گفت: ساماندهی گذر میرعماد با توجه به اینکه جز محورهای دسترسی به میدان امام (ره) محسوب شده و دارای آثار تاریخی چشمگیری است در دستور کار این منطقه قرار گرفته و محور شرقی خروجی پارکینگ سرای مخلص نیز به دلیل لزوم نوسازی تأسیسات شهری روند کندی داشته که پس از اتمام این عملیات، زیرسازی و بلوک فرش آن به سرعت انجام خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی گذر میرعماد پیشرفت ۶۰ درصدی داشته و تا اواخر بهمن‌ماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات پیاده‌روسازی‌های منطقه سه، تصریح کرد: عملیات پیاده‌روسازی خیابان نشاط در دست اجرا است و خیابان عبدالرزاق تا چند روز آینده اجرایی خواهد شد؛ همچنین پیاده روسازی ضلع جنوبی خیابان باغ گلدسته و داخل بوستان شهید رجایی تکمیل شده است.

کارگر اظهار کرد: با توجه به اینکه پیاده رو ضلع جنوبی خیابان مشتاق اول تخریب و ناایمن شده بود، عملیات آواربرداری این پیاده رو حدفاصل میدان بزرگمهر تا میدان خواجو به منظور ساماندهی آن تا ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات مناسب سازی گذر سعدی منتهی به میدان امام (ره) برای عبور افراد معلول و نابینایان نیز به اتمام رسیده است.

کد خبر 470419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.