احداث شهرک کارگاهی شرق اصفهان در محدوده رینگ چهارم

مدیر امور املاک و هماهنگی مناطق سازمان میادین میوه تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از الحاق زمین ۲۶ هکتاری به شهرک کارگاهی امیرکبیر اصفهان واقع در خیابان عطاء‌الملک خبر داد.

مهدی حاج هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرک کارگاهی شرق اصفهان به عنوان چهارمین شهرک کارگاهی اصفهان احداث می‌شود؛ در این راستا ۵۶۰ هکتار زمین در محدوده رینگ چهارم ترافیک اصفهان بررسی و نشانه‌گذاری شده که در حال بررسی برای تغییر کاربری آن هستیم.

وی افزود: در صورت توافق، آزادسازی و خرید این ملک از مالک شخصی انجام و بسیاری از مشاغل سرریز شهرک‌های کارگاهی اصفهان به این نقطه منتقل شده و بار ترافیکی زیادی از مرکز شهر کم می‌شود.

مدیر امور املاک و هماهنگی مناطق سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان مطالعات ایجاد شهرک کارگاهی شمال شرق در ابتدای جاده اصفهان و حبیب‌آباد در مجاورت رینگ چهارم ترافیکی را یکی از ضروریات دانست و گفت: در حال حاضر شهرک‌های کارگاهی سه گانه امیرکبیر، نیک‌اندیش و قصر صنعت به وضعیت تکمیل رسیده و باید شهرک‌های کارگاهی جدیدی به ظرفیت‌های اصفهان اضافه شود.

وی ادامه داد: البته شهرک الحاقی دیگری در ابتدای خیابان عطاء‌الملک شهرک امیرکبیر به وسعت ۲۶ هکتار جانمایی شده که با همکاری جهاد کشاورزی تغییر کاربری داده شده و اجازه تفکیک و ساخت کارگاه فراهم شده است.

حاج هاشمی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم واحد املاک در اختیار گرفتن زمین‌های مورد نیاز و تحقق مطالبه سال گذشته شهرداری بود که در حال حاضر زمین‌های مربوطه در اختیار سازمان قرار گرفته تا برای کاربری ساماندهی مشاغل تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: انتخاب شهرک‌های جدید کارگاهی مستلزم در نظر گرفتن آمایش سرزمین، طراحی و مدیریت شهری و برنامه‌ریزی، طراحی سند بر اساس پهنه‌بندی شهر اصفهان است.

کد خبر 470418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.