سماء قلم

قلم می‌رقصد و ذهنیات و احساس هنرمند که در کلمات نمی‌گنجد را با زبان نقاشی به مخاطب نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عاشقانه‌های بنده و خالق که به صورت هنر متبلور شده است. آثاری که با زبان دل باید به آن نگریست عاشقانه‌ای که باعث خلق ۳۱ اثر شده و با زبان دل سخن می‌گوید تا ۱۰ بهمن ماه در عمارت هنرمند میزبان هنردوستان است‌. «سماء قلم» نام جدیدترین نمایشگاه عمارت هنرمند اصفهان است که آثاری از رزیتا زائری در آن به نمایش درآمده است.

زائری در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار ایمنا گفت: از این دنیای خاکی نیستم و به آن دنیا خیلی فکر می‌کنم. خلق این آثار خلأ درونی و نیاز وجودی من به خداوند را به تصویر کشیده است و پس از خلق آثار «سما قلم» اشعار و معانی آن را بالای تابلو نصب کردم تا مخاطب بتواند با آثار ارتباط بهتری برقرار کند.

وی افزود: نمایشگاه «سما قلم» رقص قلم بر روی مقوا است، گاهی تماشاگرم و این قلم من است که ذهنم را بر روی کاغذ پیاده می‌کند. برخی آثار سیاه و سفید و برخی آثار رنگی است و رنگ‌ها حس من را به آن اثر نشان می‌دهد. این آثار با راپید، ماژیک و مداد رنگ خلق شده است.

این هنرمند نقاش خاطرنشان کرد: کرونا با همه بدی‌هایی که داشت برای من یک اتفاق خوب بود چرا که همه این آثار را در طول یک سال اخیر خلق کردم، در صورتی که در نمایشگاه سال گذشته خلق آثار ۱۵ سال طول کشید، اما شیوع ویروس کرونا شرایطی را ایجاد کرد که بتوانم در خلوت آثارم را به تصویر بکشم.

«سما قلم» برداشتی شخصی از اتفاقات پیرامونی

همچنین ابوالفضل آقایی، هنرمند نقاش درباره نمایشگاه «سما قلم» به خبرنگار ایمنا گفت: این دومین نمایشگاهی است که از خانم زائری می‌بینم و این آثار برداشت شخصی هنرمند از اتفاقات پیرامون خود را نشان می‌دهد. این آثار مجموعه‌ای از بافت‌ها است که فضای مبانی گونه هنر را به تصویر کشیده و هنرمند به نتیجه مطلوب نیز رسیده است.

وی افزود: می‌توان به منظرهای دیگر آثارشان توجه کرد، اما در مجموع تجربه شخصی خوبی شده و امیدوارم اتفاقات بهتری برای این هنرمند رقم بخورد.

تصمیم‌گیری برای برپایی نمایشگاه بر عهده هنرمند است

فرید صلواتی، مدیر عمارت هنرمند نیز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه «سما قلم» اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبلیغات محدود از برپایی نمایشگاه، این رخداد هنری با استقبال خوبی افتتاح شد. برپایی نمایشگاه در این شرایط به مخاطب روحیه می‌دهد. نمایشگاه نقاشی مانند تئاتر نیست که یک دفعه عمارت هنرمند مملو از جمعیت شود، بلکه مخاطب در زمان آزاد خود از نمایشگاه دیدن می‌کند و به همین علت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

وی افزود: یک سالی گذشت که می‌توانست پربارتر باشد و باید تصمیم‌گیری را به خود هنرمندان سپرد و این فرهنگ سازی باید در جامعه شکل بگیرد و با فراهم کردن شرایط برپایی نمایشگاه، هنرمند می‌تواند با کمترین قیمت بهترین آثار را ارائه دهد.‌


کد خبر 470412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.