لزوم تسریع در آغاز ساخت و ساز اصناف در شهرک مزاحم شهری

شهردار زرین شهر گفت: شهرداری زرین شهر با اخذ مجوزهای لازم از راه اهن و با نظارت عالی شرکت برق شهرستان لنجان این پروژه را به مرحله اجرا رساند و عملیات نصب پایه و سیم کشی به پایان رسیده و دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان، با بیان اینکه مهیا نبودن زیرساخت‌‎ زیرساخت‌های انرژی در بعضی موارد مانع توسعه می‌شوند، اظهار کرد: برق، گاز و آب جز مهمترین زیرساخت‌های برای توسعه به‌شمار می‌آیند و چنانچه این زیرساخت‌های انرژی در اجرای برخی پروژه‌ها همچون شهرک مشاغل شهری تأمین نشود قطعاً با محدودیت توسعه اینگونه پروژه‌ها مواجه خواهیم شد.

وی افزود: شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر یکی از پروژه‌های استراتژیک شهرداری زرین شهر به شمار می‌اید که به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تأثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصاد شهری، کاهش آلایندگی‌ها، جلوگیری از آشفتگی بصری، کاهش ترافیک شهری و … دارد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: اجرای عملیات احداث شبکه برق شهرک مشاغل شهری با اعتبار اولیه ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شد، اما به دلیل فشاری که این پروژه بر روی شبکه برق شهر می‌توانست داشته باشد پروژه شبکه طرح توسعه شرق زرین شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: شبکه برق طرح توسعه شرق زرین شهر شامل شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف بوده که برق رسانی به شهرک مشاغل شهری را بر عهده دارد از طرفی این طرح می‌تواند بلوار شریعت، جنت و همچنین محله قلعه قاسم را پوشش داده و اداره برق شهرستان لنجان متقاضیان این محلات را از این شبکه تغذیه کند.

وی با اشاره به مراجعه اصناف به شهرداری برای اخذ پروانه ساخت، اضافه کرد: به دلیل عدم اتصال شبکه برق شهرک مشاغل شهری به شبکه اصلی شاهد مراجعات کسبه برای آغاز فعالیت ساخت و ساز در این شهرک بودیم به گونه‌ای که مطالبات شهروندی زیادی بر روی این مسئله وجود داشت و امروز با اجرایی شدن شبکه برق طرح توسعه شرق زرین شهر به این مطالبات پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه ضوابط و نکاتی در خصوص شبکه برق وجود دارد که باید در اجرای پروژه به آن توجه ویژه شود، ادامه داد: یکی از چالش‌های شهرداری زرین شهر در اجرای شبکه برق طرح توسعه شرق زرین شهر عبور طولی و عرضی این پروژه از ریل راه آهن بود.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: شهرداری زرین شهر با اخذ مجوزهای لازم از راه آهن و با نظارت عالی شرکت برق شهرستان لنجان این پروژه را به مرحله اجرا رساند و عملیات نصب پایه و سیم کشی به پایان رسیده و دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط شامل سه کیلومتر شبکه دو مداره و هفت کیلومتر شبکه تک مداره و همچنین شش کیلومتر شبکه فشار ضعیف به صورت کابل خود نگهدار اجرا شده است.

محمدی متذکر شد: نصب شش دستگاه ترانسفورماتور 200 kav جهت برق رسانی به مشترکین و دو دستگاه سکسینور و ریگلوزر جهت حفاظت شبکه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه نصب ۲۶ پایه چراغ و ۵۶ چراغ ال ای دی به همراه هزار و ۸۰۰ متر کابل کشی و فونداسیون گذاری جهت روشنایی معابر شهرک مشاغل کارگاهی، یاداور شد: این شبکه در قالب دو مدار به مرحله اجرا رسیده است که طرح توسعه آتی آن افزایش بار شهرک مشاغل کارگاهی را از ۴۰ هکتار به ۶۷ هکتار تأمین خواهد کرد.

کد خبر 470393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.