بردن سلاح به صحن کنگره آمریکا

بعد از آنکه یک قانون‌گذار جمهوری‌خواه قصد داشت با اسلحه وارد صحن مجلس نمایندگان آمریکا شود، تنش‌ها در کنگره بار دیگر در حال افزایش است و نگرانی‌ها درباره امنیت کنگره و اینکه آیا اعضای آن نیاز به محافظت از خود در مقابل یکدیگر هم دارند، تشدید شده است.

به گزارش ایمنا، تنش‌های جدید بعد از حمله حدود دو هفته پیش به کنگره که در نتیجه آن پنج نفر کشته شدند را «اندی هریس» نماینده جمهوری‌خواه مریلند ایجاد کرده که علیرغم منع حمل سلاح به کنگره، قصد داشت در صحن مجلس با خود سلاح حمل کند اما دستگاه ردیاب فلز که جدیداً در آنجا نصب شده به صدا در آمد و او را لو داد.

پیش‌تر هم در گزارش‌های متعدد گفته شده بود سایر جمهوری‌خواهان عادت کرده‌اند ردیاب‌های فلز را در کنگره نادیده بگیرند و از مسیر دیگری عبور کنند. آن‌ها همچنین به طور مداوم از تدابیر امنیتی جدید ابراز نارضایتی کرده‌اند. در پی این گزارش‌ها، دموکرات‌ها علناً می‌گویند کنار برخی از همکاران خود احساس ناامنی می‌کنند.

افزایش عصبانیت و بی‌اعتمادی بعد از حمله ششم ژانویه به کنگره از سوی هواداران ترامپ، برخی از قانون‌گذاران را وحشت زده کرده و نگرانند این بحث‌ها به خشونت منتهی شود.

«کاتلین رایس» نماینده دموکرات از نیویورک گفت شش سال پیش اگر به او گفته می‌شد که ممکن است کسی که با او بحثی کرده در صحن مجلس به سمتش اسلحه بکشد، چنین چیزی را هرگز باور نمی‌کرد، اما حالا فضا کلاً متفاوت است.

به دنبال حمله ششم ژانویه، فضای شهر واشنگتن امنیتی شد و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نظامیان گارد ملی را به واشنگتن دی سی اعزام کرد و به منظور تأمین امنیت مراسم تحلیف «جو بایدن» ۲۵۰۰۰ نیروی گارد ملی در پایتخت مستقر شدند.

طبق گزارش دیلی میل به رغم خروج تعدادی از نظامیان گارد ملی آمریکا از پایتخت بعد از مراسم تحلیف، ۷۰۰۰ نظامی همچنان از بیم اتفاقات مشابه در پایتخت باقی می‌مانند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: «بیش از ۱۵۰۰۰ نظامی عضو گارد ملی آمریکا که واشنگتن دی سی را اشغال کرده بودند، اکنون دارند به خانه‌های خودشان بازگردانده می‌شوند اما ۷۰۰۰ تن از این نظامیان به دلیل "تهدید افراط گرایی دست راستی" تا ماه مارس (فروردین ۱۴۰۰) به مأموریت خود ادامه خواهند داد».

منبع: فارس

کد خبر 470375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.