احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد

رئیس بنیاد مستعضفان از احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان به منظور احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در شهرها و روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر با تاکید بر اینکه توانمندسازی محرومان در دو بُعد موفق‌تر خواهد بود، اظهار کرد: اشتغال و مسکن دو مسئله مهم برای توانمندسازی محرومان و نیازمندان است و در طی سال‌های توانمندی محرومان در دستور کار مسئولان کمیته امداد قرار گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: در این زمینه بنیاد مستضعفان کمک‌هایی را انجام داده است و امیدواریم مجلس و دولت در راستای تقویت اعطای این تسهیلات به ما کمک داشته باشند.

فتاح همچنین به کمک‌های انجام شده بنیاد به جامعه هدف بهزیستی خاطرنشان کرد و گفت: برای خانواده‌های چند معلول تفاهمنامه‌ای برای ساخت مسکن با بهزیستی به امضا رسیده است که بر اساس آن قرار شده است ۱۴ هزار مسکن برای این گروه از جامعه احداث شود که هم اکنون بالغ بر ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده است و مابقی نیز در فرآیند احداث قرار دارند.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و حمایت از نیازمندان و محرومان تصریح کرد: در این زمینه بنیاد مستضعفان مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان برای رهن و اجاره مسکن محرومان در خرداد و تیرماه کمک کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه انجام شده برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد تلاش خواهیم کرد این واحدها را در عرض ۲۴ ماه ساخته و به مددجویان کمیته امداد واگذار کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره جزئیات این تفاهم‌نامه تصریح کرد: تعهد ما به صورت نقدی است اما می‌توانیم تعهدهایمان را با تأمین سیمان و مصالح اجرا کنیم. همچنین در حوزه تأمین زمین هم می‌توانیم در راستای اجرای این تفاهم‌نامه گام برداریم.

فتاح همچنین در رابطه با ساخت ۱۰ هزار واحد مشترک با کمیته امداد خاطرنشان کرد: این واحدها به مدت دو سال احداث می‌شود که زمان‌بندی در اتمام پروژه دقت، مقاوم‌سازی واحدها و… از موارد حائز اهمیت خواهد بود همچنین به ازای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شود و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای دو سال هزینه خواهد شد که بخشی از این تعهد را می‌توان از طریق تأمین سیمان انجام داد.

وی در پایان گفت: بنیاد مستضعفان از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز در حوزه‌های مختلف کمک‌هایی را به بخش‌های مختلف داشته است، همچنین در این ایام کمک‌هایی را به سازمان بهزیستی و کمیته امداد انجام داده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 470227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.