با رفتن رحمان رضایی؛ چه کسی سرمربی ذوب آهن می‌شود؟

اگر چه هنوز هیچ اعلام رسمی از سوی مسئولان ذوب‌آهن خبر از برکناری رضایی نمی‌دهد، اما به احتمال فراوان باید منتظر این اتفاق بود و مدیران این باشگاه اصفهانی، برای انتخاب جانشین در نیم فصل و میان معدود گزینه‌های ایرانی باقی مانده کار سختی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توقف ذوب آهن برابر نفت مسجد سلیمان و در شرایطی که رحمان رضایی حتی با پیروزی در سه دیدار آتی به حد نصاب ۱۱ امتیازی تعیین شده از سوی هیئت مدیره نخواهد رسید، به احتمال فراوان باید منتظر تغییر در نیمکت سبزپوشان اصفهانی باشیم. البته کربکندی در آخرین اظهار نظرش چند روز قبل گفته بود که تا ۴۸ ساعت در خصوص رضایی تصمیم‌گیری خواهند کرد که تا این لحظه هنوز هیچ خبر رسمی از سوی‌ آن‌ها اعلام نشده است.

با وجود این به نظر می‌رسد همکاری ذوب آهن و رحمان به نقطه پایان رسیده است و دیر یا زود باید منتظر پذیرفتن سکان هدایت گاندوها از سوی نامی جدید باشیم. هر چند سخنگوی ذوب آهن مدعی است که هنوز هیچ مذاکره‌ای با سرمربی دیگری نداشته‌اند، اما شانس چند گزینه برای نشستن بر نیمکت فولادشهر بیشتر از دیگران است.

منصور ابراهیم‌زاده؛ گزینه‌ای مطمئن

منصور ابراهیم زاده که هواداران ذوب آهن خاطرات خوشی از حضور او در این تیم دارند، به نظر جدی‌ترین گزینه باشگاه برای سرمربیگری است. ابراهیم زاده که به عنوان دستیار در کنار بوناچیچ در سپاهان و به عنوان سرمربی در ذوب آهن دو فینال تاریخی اصفهانی‌ها در آسیا را رقم زد یکی از پرافتخارترین مربیان ایرانی حال حاضر است.

با توجه به شرایط فعلی ذوب آهن، مدیران این باشگاه به مربی مطمئنی نیاز دارند تا آنها را از منجلاب سقوط نجات دهد و درواقع جایی دیگر برای ریسک کردن و امتحان گزینه‌های بی تجربه ندارند. از طرفی ممنوعیت خارجی‌ها و اینکه بسیاری از سرمربیان باسابقه ایرانی در حال حاضر مشغول هستند، به نظر می‌رسد منصور گزینه جدی ذوبی‌ها باشد.

علاوه بر اینها، ابراهیم زاده چندین سال به عنوان دستیار در کنار کربکندی کار کرده و حالا در شرایطی که کربکندی به عضویت هیئت مدیره ذوب آهن در آمده، می‌تواند از شانس بالاتری برای بازگشت یا جمع گاندوها برخوردار باشد.

البته ابراهیم زاده چند سالی است از فوتبال فاصله گرفته و به آمریکا مهاجرت کرده است اما خودش را بازنشسته نمی‌داند. حتی سال گذشته شنیده شد که ذوبی‌ها پس از کنار زدن منصوریان، پای میز مذاکره با ابراهیم زاده نشستند، اما در خواست قرارداد سه ساله او را نپذیرفتند تا به سراغ رادولوویچ بروند.

با این همه وقتی در مصاحبه‌ای از ابراهیم زاده سوال شد که آیا ذوب آهن با او مذاکره کرده و خواستار قرارداد سه ساله بوده یا نه، اینگونه جواب داد: "نه برنامه‌ای در کار بوده و نه اصلاً با من صحبتی شده است که پاسخی بدهم. ولی مسلماً اگر جایی به من پیشنهاد بدهد، قرارداد شش ماهه یا یک ساله نمی‌بندم. باید قرارداد را به گونه‌ای ببندی که آینده را در آن لحاظ کرده‌ باشی. ابتدا باید ببینم فلسفه‌ آن باشگاه چیست و از من چه می‌خواهد. اگر با فلسفه کاری‌ام هماهنگی داشته باشد قبول می‌کنم و اگر اینطور نباشد پیشنهادشان را نمی‌پذیرم".

آنچه از صحبت‌های بالا مشخص است، ابراهیم زاده بعید است به بستن قراردادهای کوتاه مدت با ذوب آهن تن بدهد. موضوعی که احتمالاً از آخرین تجربه او در تیم همشهری یعنی سپاهان و آن هم در یکی از دشوارترین بازه‌های زمانی این تیم نشأت گرفته است و ابراهیم زاده دوست ندارد این بار صرفاً منجی روزهای سخت ذوب آهن باشد. با این اوصاف باید دید مدیران این باشگاه اصفهانی آیا حاضر به قبول خواسته‌های او خواهند شد یا خیر؟

ساکت الهامی؛ دوراهی تراکتور_ذوب‌آهن

یکی دیگر از نام‌های نزدیک به نیمکت ذوب آهن که در گمانه زنی‌ها به چشم می‌خورد ساکت الهامی، سرمربی فصل قبل تراکتور بود. الهامی که سکان هدایت تیم تبریزی را پس از رفتن دنیزلی بر عهده گرفت، توانست آنها را برای دومین بار قهرمان جام حذفی کند و پس از سال‌ها دوری، تراکتور را راهی لیگ قهرمانان آسیا کند. او البته به دلیل محرومیت چند ماهه به خاطر رفتار در دیدار با استقلال در فینال جام حذفی از تراکتور کنار گذاشته شد تا منصوریان جانشین او برای سرخ‌پوشان تبریزی شود. با این حال اگر ذوبی ها به سراغ الهامی بروند این مربی احتمالاً قادر به همراهی ذوب آهن تا نیم فصل نخواهد بود اما با رفع محرومیتش می‌تواند نیم فصل با خیالی آسوده روی نیمکت گاندوها بنشیند.


اگر چه چنین گمانه زنی در تبریز نیز به گوش می‌رسد و در شرایطی که تراکتور پس از ناکامی با منصوریان مسعود شجاعی را به عنوان بازیکن_مربی برگزیده است از ساکت الهامی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی هدایت این تیم نام برده می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که اگر الهامی با پیشنهاد همزمان تراکتور و ذوب آهن روبرو شود احتمالاً تراکتور را انتخاب می‌کند چرا که مربی بومی آذربایجان بوده و از طرفی، امکانات و دستمزدی بالاتر خواهد داشت.

فرهاد مجیدی؛ شایعاتی که مجیدی را به نیمکت استقلال نزدیک می‌کند!

یکی از نام‌های عجیب و غریبی که شایعاتی در خصوص حضورش و حتی قرارداد بستنش با ذوب آهن به تازگی به گوش رسید، فرهاد مجیدی سرمربی فصل قبل استقلال بود. با این حال به نظر می‌رسد این خبر چندان موثق نباشد چرا که چندی پیش چنین صحبت‌های مشابهی درباره پیشنهاد نساجی به مجیدی شنیده می‌شد که بعید است واقعیت داشته باشد.

برخی منابع نزدیک به او در ایران مدعی هستند مجیدی که مقیم امارات است از نمایندگانش در ایران خواسته تا فقط پای میز مذاکره با استقلال بنشینند؛ چرا که معتقد است فکری و کادرش نتایج لازم را نخواهند گرفت و دیر یا زود شرایط بازگشت خود به جمع آبی‌ها فراهم می‌شود. همچنین برکناری سعادتمند از مدیرعاملی میل و انگیزه مجیدی برای بازگشت را دو چندان کرده است.

رجب‌زاده؛ هندوانه دربسته برای روزهای خطرناک ذوب!

مهدی رجب زاده از گزینه‌های محبوب هواداران ذوب آهن برای سرمربیگری است‌. او که چند فصل پیش گوشه‌های مستطیل سبز را بوسیده و به فوتبالش پایان داد، می‌خواهد این بار در قامت مربی به تیم محبوبش بازگردد. خیلی‌ها مصاحبه‌های انتقادی اخیر رجب زاده را تلاش او برای گزینه شدن می‌دانند. به عبارتی طرفداران سبزها دوست دارند تا همچون سایر تیم‌های لیگ، به اسطوره‌های جوانشان برای سرمربیگری اعتماد شود، اما تجربه نداشتن رجب زاده ریسک بزرگی برای ذوب آهن و اوضاع نا مناسب آنها است و می‌تواند در نهایت به ضرر رجب زاده و ذوب آهن تمام شود.

کد خبر 470187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.