لایحه بودجه ۱۴۰۰ شیراز تقدیم شورا شد

شهردار شیراز لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شیراز را تقدیم اعضای شورای اسلامی شهر شیراز کرد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای شهر شیراز که امروز (پنجشنبه) به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد، شهردار شیراز لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شیراز را تقدیم رئیس و اعضای شورای شهر کرد.

مبلغ پیشنهادی شهرداری شیراز برای بودجه سال آینده ۶۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در توضیح جزئیات بودجه پیشنهادی، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی چند سال گذشته، پروژه‌های مهم شیراز بدون وقفه و با سرعت مطلوبی اجرا شده و این روند در سال پیشرو نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: افزایش بودجه باعث افزایش درآمدها و فشار احتمالی به برخی از شهروندان می‌شود و می‌دانیم که این افزایش متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی شهر هم نیست؛ اما بودجه بر اساس اعداد و ارقام واقعی تنظیم و ارائه شده است.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: اگر قرار بود بودجه سال آینده همسان بودجه سال ۹۶ باشد، باید تا پنج برابر یا حتی بیشتر آن را افزایش می‌دادیم اما به دلیل افزایش هزینه‌های اداره شهر و ضرورت اداره شهر، ناگزیر به افزایش حداقلی بودجه پیشنهادی هستیم.

سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز پس از تقدیم لایحه بودجه توسط شهردار به شورا گفت: امیدوارم شهرداری و شورا با کمک یکدیگر بتوانند بودجه سال آینده را اجرا و نظارت کنند.

وی افزود: گزارش‌هایی که هنگام تنظیم بودجه سال آینده دریافت شد نشان می‌دهد در مراحل تنظیم بودجه سال آینده در جهت شفافیت که یکی از نقاط روشن و افتخارات مدیریت شهری است گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: در شرایط خاصی قرار داریم و اعضای شورا اصرار داشتند که بودجه برمبنای واقعیت تدوین شود.

وی در واکنش به این اظهارنظر شهردار که گفت "شورا درباره بودجه سال آینده تنها اظهارنظر او را قبول کرده و هرچه مدیران شهرداری خلاف آن را بگویند قابل قبول نیست"، اضافه کرد: آنچه شورای شهر انتظار دارد و در قانون نیز تصریح شده این است که شهردار باید پاسخگوی شورا باشد بنابراین اجرای بودجه را از شهردار می‌خواهیم نه سایر مدیران شهرداری.

موسوی تاکید کرد: همانند بودجه سال جاری که در جلسه آینده گزارش تحقق آن با دقت بررسی شده و گزارش پروژه‌های ۱۲۰ گانه را از شهردار می‌خواهیم، درخصوص بودجه سال آینده نیز به همین شکل و حتی شدیدتر عمل خواهیم کرد.

در جریان این جلسه فوق‌العاده، اعضای شورا با تصویب لایحه شهرداری شیراز درخصوص قیمت‌های ملاک عمل به‌منظور محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری موافقت کردند.

لایحه آئین‌نامه نحوه محاسبه عوارض ارزش‌افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری نیز تصویب و براساس آن مقرر شد که همه اراضی و املاک ملکی و اوقافی که از تاریخ سوم بهمن‌ماه ۱۳۷۰ در گذرهای تعریضی یا احداثی قرار می‌گیرند، باید عوارض ارزش‌افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری را پرداخت کنند.

این عوارض توسط شهرداری در زمان نقل‌وانتقال، پرداخت غرامت توسط شهرداری، اخذ پروانه ساختمانی، اخذ گواهی عدم خلاف، اخذ گواهی وضعیت بنا یا اخذ گواهی پایان کار، از مالکان یا بهره‌برداران دریافت خواهد شد.

درآمد حاصل از عوارض موضوع این مصوبه نیز باید به‌صورت صددرصد به‌منظور تملک اراضی مورد مسیر هزینه شود.

همچنین همه اراضی و املاکی که تمام یا قسمتی از آن‌ها در بر تقاطع غیر همسطح، چپگرد یا راستگرد غیرهمسطح واقع می‌شوند، با توجه به ایجاد نشدن ارزش‌افزوده برای این املاک، مشمول عوارض این مصوبه نمی‌شوند.

لایحه شهرداری شیراز، درباره اصلاح مصوبه "واگذاری اختیارات سرمایه‌گذاری به شهرداری" نیز در این جلسه بررسی و تصویب شد.

کد خبر 469989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.