درخواست سازمان نظام پزشکی برای پیگیری مشکلات خانواده‌ شهدای مدافع سلامت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار رسیدگی به معضلاتی مانند وضعیت مالی خانواده شهدای سلامت، لحاظ کردن کادر درمان بخش خصوصی در زمره شهدای سلامت و سایر معضلات موجود در این عرصه شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمدرضا ظفرقندی، در نامه‌ای خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار رسیدگی به معضلاتی مانند وضعیت مالی خانواده شهدای سلامت، لحاظ کردن کادر درمان بخش خصوصی در زمره شهدای سلامت و سایر معضلات موجود در این عرصه شد.

در متن این نامه آمده است:

همانطور که استحضار دارید همکاران زیادی از بخش خصوصی و در مطب‌ها در صف مقدم معاینه و مواجهه با بیماران کرونایی قرار دارند که بعضی از این بزرگواران در این مسیر مبتلا به کرونا و نهایتاً شهید شده‌اند، لذا خواهشمند است ضمن طرح این موارد، این عزیزان مشمول عنایت و شمول عنوان شهید مدافع سلامت قرار گیرند.

حقوق جاری شهدای مدافع عرصه سلامت بلافاصله پس از شهادت قطع می‌شود و تا زمان رسیدگی به پرونده‌های این عزیزان، خانواده آنها در شرایط سخت و عسر و حرج قرار گرفته و از حقوق قانونی محروم هستند. لذا خواهشمند است دستور فرمائید تا زمان رسیدگی به پرونده در کمیسیون مربوطه حقوق ایشان تأمین شده و رسیدگی لازم انجام شود.

ایجاد گروه‌ها و تیم‌های بازدید و رسیدگی مشترک وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به خانواده معزز شهدای سلامت در قالب «گروه تعاون» برای بررسی کمبودهای مادی و معنوی خانواده این عزیزان و تسکین آلام آنها (همچون دوران دفاع مقدس) اقدام شایسته‌ای است که در صورت موافقت جنابعالی می‌تواند هماهنگی‌های لازم توسط سازمان نظام پزشکی انجام شود.

کرونا، وزارت بهداشت، سعید نمکی،

کد خبر 469954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.