محرز: واکسن ایرانی کرونا تا خرداد ۱۴۰۰ توزیع می‌شود

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به احتمال زیاد واکسن کرونای ایرانی تا خرداد ماه ۱۴۰۰ در بین مردم توزیع می‌شود و به دلیل اینکه در شرایط پاندمی واکسن توزیع می شود باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، مینو محرز در دومین روز از اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ در دانشگاه شریف، اظهار کرد: چاره بیماری عفونی واکسن است ما چندین نوع واکسن داریم. واکسن فایرز و مدونا بسیار آلرژیک است و هر دو واکسن بسیار آلرژی زیادی دارد.

وی افزود: به احتمال زیاد واکسن کرونای ایرانی تا خرداد ماه ۱۴۰۰ در بین مردم توزیع می‌شود و به دلیل اینکه در شرایط پاندمی واکسن توزیع می‌شود باید رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا تصریح کرد: مؤسسه وابسته به ستاد فرمان اجرایی امام به موضوع واکسن ورود پیدا کرده و ویروس را از بیماری که در اردبیل مبتلا به کووید بوده گرفته و کارآزمایی آن هم موفق بوده است.

وی گفت: تزریق واکسن ایرانی در میمون ۹۰ درصد آنتی بادی ایجاد کرده در حالی که سطح ایمنی بالای ۵۰ درصد کافی و در دنیا قابل قبول است، این نوع واکسن از ویروس کشته و ضعیف شده ساخته می‌شود مثل سرخک و سرخجه که عارضه بسیار کمی دارد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ما به دلیل تحریم‌ها باید بتوانیم در کشور خودمان واکسن تولید کنیم.

وی افزود: پروژه واکسن در حال ساخت ایرانی کاملاً استاندارد است اما متأسفانه پیشتر امکانات لازم به دلیل تحریم‌ها در اختیار نداشتیم و در حال حاضر آزمایشگاه سطح سه در اختیار داریم و کارخانه ساخت آن نیز ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 469909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.