واحد تولید آجر نسوز با نصب سیستم فیلتراسیون رفع آلایندگی شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: همزمان با هفته هوای پاک؛ یک واحد آلاینده در نطنز با نصب سیستم فیلتراسیون استاندارد رفع آلایندگی شد.

اکبر عسکریان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال پایش مستمر کارشناسان این اداره برای یک واحد آجر نسوز که خروجی گازهای آن مغایر با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست بود اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

وی افزود: با پیگیری‌های مداوم کارشناسان پایش و نظر به انجام اقدامات اصلاحی و نصب سیستم فیلیتراسیون مناسب توسط این واحد و همچنین ارائه گزارش آزمایشگاه معتمد محیط زیست که تأیید کننده رفع آلایندگی این واحد بود، همزمان با هفته هوای پاک واحد مذکور فعالیت خود را بدون آلایندگی از سر گرفت.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز، تصریح کرد: با توجه به پدیده وارونگی دما در ماه‌های سرد سال و افزایش تعداد روزهای آلاینده در چارچوب تشدید پایش‌های میدانی اجرای قانون هوای پاک در مصوبات جلسه اخیر استانی آلودگی هوا طرح تشدید پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی در دستور کار اداره این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: واحدهای صنعتی متخلف اخطار زیست محیطی گرفتند و در صورتی که برای برطرف شدن آلایندگی خود اقدام نکنند به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: بر اساس استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیر اینصورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می‌شود. طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود ممنوع است.

کد خبر 469878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.