هنر ارزشمند خوشنویسی میراث معنوی کشور ما است

شهردار مشهد گفت: هنر ارزشمند خوشنویسی میراث معنوی کشور است و به نوعی ایران پایتخت این هنر به شمار می رود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم تحت عنوان «رقص قلم» که با حضور مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، سفیر جمهوری افغانستان، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، رئیس انجمن خوشنویسان مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۸ کشور در این همایش و نمایشگاه شرکت کرده و بخش زیادی از آثار کشورهای منطقه اکو و آیتا، نوید خوبی برای این است که جهش‌های خوبی در زمینه خوشنویسی داشته باشیم.

وی افزود: حدود یک‌هزار اثر طی چهار روز در شهر مشهد در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت و اختتامیه مراسم نیز در تاریخ ۹ بهمن ماه در شهر تهران برگزار می‌شود.

کلائی گفت: به جهت حضور خوشنویسان برجسته در صدد آمدیم که این مراسم را با هدف ارتقا هنر خوشنویسی و حمایت از خوشنویسان مشهدی، میزبانی کنیم.

تبدیل شهر مشهد به عنوان پایتخت خوشنویسی

«آیدا مهربان» معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد نیز گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه در شهر مشهد، تکمیل پروژه شهر خلاق و ایجاد یک برندینگ برای تبدیل شهر مشهد به عنوان پایتخت خوشنویسی است زیرا در گذشته خراسان در مسیر راه ابریشم قرار داشته و زادگاه هنر خوشنویسی محسوب می‌شود و از سوی دیگر راه ابریشم نیز صرفاً مسیری برای تجارت نیست، بلکه در این مسیر فرهنگ، هنر و دانش نیز تبادل می‌شود.

وی اظهار کرد: مشهد در سال ۹۷ تفاهم نامه‌ای را با کمیسیون ملی ایران- یونسکو مبنی بر قرار گرفتن در لیست شهرهای خلاق با محوریت پروژه جاده راه ابریشم امضا کرده است که یکی از شاخص‌های آن خط و کتابت است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد افزود: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه در شهر مشهد، تکمیل پروژه شهر خلاق و ایجاد یک برندینگ برای تبدیل شهر مشهد به عنوان پایتخت خوشنویسی است زیرا در گذشته خراسان در مسیر راه ابریشم قرار داشته و راه ابریشم نیز صرفاً مسیری برای تجارت نیست، بلکه در این مسیر فرهنگ، هنر و دانش نیز تبادل می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از این میان ۲۳۴ اثر برگزیده شده و در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

مهربان با تاکید بر اهمیت دیپلماسی شهری فارغ از مرزها، افزود: میزبانی شهر مشهد و اقدامات شهرداری مشهد در این راستا نشان از اهمیت و تاکید مدیریت شهری بر دیپلماسی شهری و پیشبرد این امر دارد.

کد خبر 469866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.