«نیمه پنهان» آثار تاریخی اصفهان

اصفهان را از شکوهش نصف جهان می‌خوانند، زیبایی چشم نواز میراث این شهر توجه به ناملایمات و تخریب این آثار تاریخی را پنهان کرده است؛‌ از این روی «نیمه پنهان» تلاش می‌کند روی دیگر سکه را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان منزلگاه میراث فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی است، شهری که در هر گوشه و کوچه آن یک اثر برجسته قرار گرفته و هر کدام از این خشت‌ها و آجرها شناسنامه و اعتبار تاریخی یک شهر، کشور و تمدن هستند. با این حال تخریب آثار تاریخی در اصفهان همواره یک معضل اساسی بوده و از سال‌های دور تا امروز حفظ و حراست از میراث تاریخی اصفهان یک چالش اساسی برای شهر بوده است.

در سال‌های گذشته تخریب‌های متعدد در بافت تاریخی شهر، باعث شده است تا اصفهان در کنار رخ‌نمایی‌های دل‌فریبش، نیمه پنهانی نیز داشته باشد. نیمه پنهان آثار تاریخی و شهری اصفهان حالا سوژه جشنواره عکسی شده که شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان آن را برگزار خواهد کرد.

وحید مؤمن‌زاده، دبیر نخستین جشنواره عکس «نیمه پنهان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع جشنواره تخریب آثار تاریخی و بی‌توجهی و ناملایمت‌هایی است که به میراث شهر اصفهان شده است. این جشنواره به آن سوی عکس‌های زیبا و کارت پستالی که از آثار تاریخی گرفته شده، نگاه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی برای ما ارزشمند هستند و این آثار اعتبار و افتخار شهر اصفهان است، افزود: این جشنواره برای آگاهی مسئولان است که بدانند آثار تاریخی اصفهان در حال تخریب است و برای حفظ و نگهداری از آنها باید راهکاری بیاندیشند. این جشنواره تلنگری به مسئولان است تا توجه بیشتری نسبت به میراث تاریخی شهر اصفهان داشته باشند و از تخریب‌ها و ناملایمتی‌ها جلوگیری شود.

مؤمن زاده خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌هایی که از سال ۱۳۹۳ به بعد گرفته شده و به نیمه پنهان آثار تاریخی شهر اصفهان پرداخته است را تا ۱۶ بهمن ماه به آدرس nemeye.penhan1399@gmail.com ایمیل کنند. شرکت در این فراخوان برای همه آزاد است و ابزار ثبت عکس اهمیت ندارد تنها صاحب اثر باید اصل عکس را نزد خود داشته باشد.

کد خبر 469832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.