بهشتی پور: بازگشت به برجام یکی از جدی‌ترین چالش‌های بایدن است

یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: بازگشت دولت بایدن به معاهده برجام یکی از جدی‌ترین چالش‌های آن است؛ زیرا با توجه به شرایط فعلی، ابتدا باید تحریم‌های حداکثری علیه ایران تعلیق شود.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد عملکرد دولت جدید آمریکا در قبال ایران، اظهار کرد: جو بایدن در ابتدا باید تبعات شیوع بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا را  بررسی کرده و رفع کند؛ زیرا بسیاری از بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این کشور دچار آسیب‌های جدی ناشی از شیوع کرونا شده است.

وی افزود: با توجه به حواشی ایجاد شده پس از انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهمترین چالش‌های چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا از بین بردن جو دوقطبی جامعه این کشور است. حدود ۷۴ میلیون نفر از مردم ایالات متحده منتقد حزب دموکرات هستند و بایدن وظیفه سنگینی را در زمینه ایجاد وحدت برعهده دارد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود از ۲۲ سازمان و توافقنامه بین‌المللی خارج شد و جایگاه آمریکا در جهان را به شدت تخریب کرد. بایدن تمام توان خود را برای بهبود وضعیت ایالات متحده در سازمان‌های بین‌المللی به کار خواهد گرفت و سعی می‌کند روابط آمریکا با متحدان اروپایی را قوت ببخشد.

بهشتی پور یادآور شد: بازگشت دولت بایدن به معاهده برجام نیز یکی از جدی‌ترین چالش‌های آن است؛ زیرا با توجه به شرایط فعلی، ابتدا بایدن باید تحریم‌های حداکثری علیه ایران را تعلیق کند.

وی تصریح کرد: همانگونه که ترامپ توانست با یک امضا از برجام خارج شود و تحریم‌های حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کند، قطعاً جو بایدن نیز می‌تواند بر اساس قانون اساسی آمریکا، با یک فرمان اجرایی تحریم‌های علیه تهران را تعلیق کند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: مهمترین چالش جو بایدن، احیای حیثیت بین‌المللی آمریکا است.

کد خبر 469660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.