ثبت ۳۰۶ روز هوای پاک در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از ثبت ۳۰۶ روز پاک از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

سیداسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خوشبختانه از ۳۰۶ روز سال جاری تاکنون، روز آلوده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نشده و همه شاخص‌ها ثبت روزهای پاک را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت ۱۰ ماهی که از سال جاری می‌گذرد خوشبختانه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تاکنون روز آلوده‌ای را به ثبت نرسانده‌اند که نیازمند هشدار و اعلام عمومی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تنها دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان وجود دارد که یکی در گچساران و دیگری در شهر یاسوج است.

هاشمی با بیان اینکه حداقل چهار ایستگاه دیگر سنجش آلودگی هوا برای استان نیاز است، گفت: شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به دلیل همجواری با استان خوزستان و عبور ریزگردها از این استان نیازمند ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

وی افزود: سال جاری ۲۲ واحد آلاینده در استان شناسایی شد که برای رفع آلودگی این واحدها اخطاریه به صاحبان آنها داده شد و از این تعداد پنج مورد به دادگاه معرفی شدند و ۱۷ مورد آن‌ها رفع آلودگی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان تصریح کرد: مطابق قانون این واحدها باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

کد خبر 469616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.