۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
از منطقه ۱۵ اصفهان چه خبر؟

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از احداث میدان و اصلاح هندسی تقاطع خیابان معراج و بلوار آب و اصلاح هندسی خیابان حاشیه کانال آب گورت خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شیوه‌های روان سازی جریان‌های ترافیکی یکی از مهمترین روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی شهری است.

وی با بیان اینکه همواره مدیران شهری در پی کسب راهکارهای مختلف جهت روان سازی ترافیک و از بین بردن گره‌های ترافیکی هستند که اکثر این راهکارها نیاز به بودجه و زمان زیاد جهت اجرایی شدن دارد، افزود: این معضل با ارائه راهکاری ارزان و سریع برای نجات طرح‌های اجرا شده و تبدیل آنها به طرح‌هایی واقعاً مفید، قابل حل بوده که این منطقه نیز نسبت به ارائه راهکار مناسب جهت اصلاح هندسی معابر موجود در سطح منطقه پرداخته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: از جمله این اقدامات احداث میدان و اصلاح هندسی تقاطع خیابان معراج و بلوار آب همچنین اصلاح هندسی خیابان حاشیه کانال آب گورت است که علاوه بر افزایش سطح ایمنی ترافیک، کاهش زمان تأخیر سفرها، کاهش مصرف سوخت خودروها و نیز آلاینده‌های تولید شده در سطح شهر را به همراه دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر با افزایش حجم ترافیک و ورود روزانه ده‌ها خودروی جدید به این چرخه، مشکل پدید آمدن گره‌های ترافیکی متعدد در معابر شهری، باعث شده که مدیران شهری به فکر راه حل‌هایی جهت روان‌سازی ترافیک باشند که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح‌های اصلاح و … اشاره کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: امروزه نیاز روزافزون به اجرای پروژه‌های عمرانی با هدف روان‌سازی ترافیک، نیاز به ساماندهی وضع موجود و رفع گره‌های ترافیکی و اصلاح نقاط حادثه خیز را بیش از پیش مورد توجه مدیران شهری قرار داده است، از این رو این منطقه نیز همواره سعی بر آن دارد که به اقتضای نیاز شهروندان و خصوصیات فیزیکی شهر نسبت به گسترش هماهنگ معابر شهری، اصلاح هندسی معابر و زیرساخت‌های آن نسبت به رفع اختلال در نظم ترافیک، کاهش آمار تصادفات، همچنین رفع آثار ناخوشایند ترافیکی بر رفتار انسان‌ها اقدام کند.

وی افزود: با انجام طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری، بسیاری از مشکلات توسعه‌ای و زیست محیطی و معضلات روانی و اجتماعی به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص احداث میدان و اصلاح هندسی تقاطع خیابان معراج و بلوار آب و خیابان حاشیه کانال آب گورت، تصریح کرد: با توجه به نا ایمن بودن ورودی و خروجی محله گورت به بلوار امام رضا (ع) و گذر حاشیه کانال آب گورت، اداره حمل و نقل و ترافیک و اداره عمران این منطقه اقدام به اصلاح هندسی این گذر کرده است.

وی ادامه داد: این اقدامات شامل احداث ۱۰۰ متر رفیوژ میانی، جزیره ترافیکی، احداث حدود ۲۵۰ متر دیوار و سنگ چینی حاشیه کانال آب است که باعث ساماندهی تفکیک رفت و برگشت از بزرگراه امام رضا (ع) به محله گورت و بالعکس شد.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به نا ایمن بودن ورودی محل هیستان، اداره حمل و نقل و ترافیک و اداره عمران منطقه ۱۵ اقدام به اجرای طرح اصلاح هندسی تقاطع بلوار آب خیابان معراج و احداث میدان به منظور دسترسی ایمن ساکنان محله هیستان از بلوار آب و کاهش تداخلات ترافیکی در آن محدوده به وسعت حدود دو هزار و ۵۰۰ متر مربع کرده و عملیات اجرایی شامل احداث میدان و جزیره‌های ترافیکی است.

کد خبر 469503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.