کاهش محدودیت‌های کرونایی در استونی

دولت استونی در پی کاهش نسبی انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور، محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا را به تدریج کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات حاکی است که طی ۱۴ روز گذشته، از تعداد ۱۰۰ هزار نفر ۵۸۹ مورد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و همین امر، مقامات ارشد کشور را به کاهش مقررات سوق داده است. به زودی محدودیت‌های اعمال شده برای کاهش انتشار ویروس کرونا در کشور استونی به حداقل خواهد رسید اما این کاهش به تدریج اتفاق خواهد یافت. در مرحله اول، به صاحبان رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز ورزشی، آموزشی و موزه‌ها اجازه داده خواهد شد فعالیت خود را آغاز کنند.

جالب است بدانید که بیشتر فعالیت‌های کافه‌ها و رستوران‌ها به صورت آنلاین صورت خواهد گرفت و خدمات حضوری از ساعت ۶ صبح تا ۷ عصر مجاز خواهد بود. البته فعالیت حضوری نیز مشمول مقررات خاص خود خواهد بود و مدیران این مراکز تنها می‌توانند از ۲۵ درصد ظرفیت خود بهره برند.

تا پیش از این، مردم تنها در فضاهای باز می‌توانستند به فعالیت‌های ورزشی و آموزشی بپردازند اما از این پس، فضاهای داخلی نیز به روی علاقمندان باز خواهد شد. صاحبان این مراکز موظفند لیست افراد داوطلب به فعالیت‌های فوق را گروه بندی کنند و در هر بازه زمانی تنها به ۱۰ نفر اجازه ورود دهند.

تنها ۵۰ درصد ظرفیت موزه‌ها نیز برای کاربران قابل استفاده خواهد بود اما فضای داخلی موزه‌ها برای حفظ فاصله اجتماعی بین مردم به وسیله موانعی از هم جدا خواهد شد. علاوه بر این، در فضای خارجی موزه‌ها نیز تجمع بیش از ۱۰ نفر در هر گروه ممنوع خواهد بود و پیگرد ماموران امنیتی را در بر خواهد داشت.

مقامات ارشد استونی اعلام کرده‌اند که مراکزی نظیر استخرها، پارک‌های آبی و سایر تفریحگاه‌های مشابه همچنان به روی مردم بسته خواهد بود و تا پایان نهایی کرونا حق فعالیت نخواهد داشت.

کد خبر 469449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.