چالش شورا درخصوص بررسی دوباره پرونده‌های قدیمی باغات

عضو شورای شهر تهران نسبت به رسیدگی دوباره برخی از پرونده باغات مربوط به سال قبل از ۸۹ تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل‌آبادی، در جلسه امروز (سه شنبه) با اشاره به تذکری که مدتی پیش به هیأت رئیسه ارائه کرد گفت: حدود دو هفته پیش در تذکرم که به هیئت رئیسه تقدیم شد و مقرر شد به پرونده‌هایی که در گذشته بررسی و برخی به صدور پروانه و بعضی به دستور نقشه عوارض منجر شده‌اند و شرایط باغ برای آنها در نظر گرفته نشده است، ورود نکنیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه مقرر شده به پرونده‌هایی که پس از سال ۸۹ به ما محول شده ورود نکنیم و پرونده‌هایی که شامل این شرایط است به مناطق بازگردد، خاطرنشان کرد: پیرو تذکر اینجانب تصمیم بر این شد کمیسیون حقوقی، کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ری و تجریش در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، اما تاکنون نتیجه ابلاغ نشده است.

خلیل‌آبادی افزود: همچنان شاهد آن هستیم که برخی از این پرونده‌ها به دستور جلسه بازگشته که این امر خلاف رویه حقوقی، منطقی و مغایر با وظیفه‌ای است که برعهده ما گذاشته شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به معضلات رسیدگی مجدد به پرونده‌های اینچنینی، اظهار کرد: رسیدگی به مواردی که در دوره پیش از ما به آن پرداخته و برای آن تصمیم‌گیری شده است، برای شهرداری هزینه ایجاد می‌کند، چراکه شهرداری باید خسارت پرداخت کند و به صلاح شهر نیست. از این رو در این خصوص تذکر دادم اما همچنان پاسخی از هیأت رئیسه دریافت نکرده‌ام.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به خلیل‌آبادی گفت: تذکر مذکور در هیأت رئیسه مطرح شده و به کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری واگذار شده است.

وی افزود: هر زمان نتیجه از سوی این دو کمیسیون اعلام شود، در جلسه هم‌اندیشی با حضور اکثریت اعضا در این خصوص به گفت‌وگو می‌پردازیم.

کد خبر 469444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.