ماجرای قانونی اساسی محمدرضا شجریان و ادعای عباس میلانی

همایون شجریان در استوری اینستاگرام خود با تایید توییتی از محمد حسین آقاسی وکیل مرحوم شجریان ادعاهای اخیر عباس میلانی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس میلانی، استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد آمریکا چندی پیش و پس از درگذشت محمد رضا شجریان مدعی شد شجریان قانون اساسی گذار را در اختیار وی قرار داده است و در این باره دغدغه‌های زیادی داشت. این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور روی این موضوع مانور دادند تا اینکه محمد حسین آقاسی، وکیل خانواده شجریان در مصاحبه‌ای اظهار کرد که اگر ادعاهای میلانی مطابق با واقعیت باشد دلیل صحت آن را در طی یک هفته برای خانواده استاد شجریان ارسال کند.

با گذشت بیش از یک هفته از این ادعا، استاد ایرانی دانشگاه آمریکایی تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است و دلیل و مدرکی برای ادعایش ارائه نکرده است. بر همین اساس بود که محمد حسین آقاسی در حساب توئیتر خود اینگونه نوشت:

" مصاحبه هفته پیش درخواست کردم ظرف یک هفته، آقای دکتر میلانی، دلیل صحت ادعای خود مبنی بر این‌که زنده‌یاد استاد شجریان، قانون اساسی نظام آینده را به او سپرده است، برای فرزندان استاد ارسال کند، چون تا این لحظه، هیچ‌کس از بازماندگان استاد، دلیلی و مدرکی دریافت نکرده‌اند، بنابراین، ادعای مذکور تکذیب می‌شود."

همایون و مژگان شجریان نیز با بازنشر این توییت در اینستاگرام خود ضمن تأیید این سخنان، ادعای عباس میلانی را در رابطه با تدوین قانون اساسی توسط استاد شجریان را تکذیب کردند. از این اتفاقات شاید بتوان نتیجه گرفت که استاد شجریان اگر چه نشست و برخاست‌هایی با اساتید رشته‌های مختلف در خارج از کشور داشته است ولی این‌طور به نظر نمی‌رسد که او در پی تدوین قانون اساسی برای آینده بوده است.

اگر چه استاد شجریان همواره به تحولات اجتماعی و سیاسی پیرامون خود واکنش‌های درخوری داشت و آن را دستمایه تولید آثار هنری خود می‌کرد، ولی به دور از انتظار است که ایشان برای مسئولیت اجتماعی خود به عنوان یک هنرمند پای را فراتر گذاشته باشد. به هر روی تمامی این موارد فرض‌هایی است که ممکن است ما را به حقیقت این امر نزدیک کند. به علاوه واکنش محمد حسین آقاسی و در پی آن تکذیب همایون شجریان را می‌توان منبعی مطمئن برای رد این ادعا دانست.

کد خبر 469327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.