پرسپولیس - فولاد/ سرخ ها به دنبال فرار از طلسم ۵۰ روزه نبردن!

پرسپولیس و فولاد از ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه امروز (دوشنبه) با هم پیکار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پایتخت پس از چهار تساوی پیاپی عصر امروز دوشنبه - ۲۹ دی ماه - از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی رو در روی فولاد خوزستان قرار خواهد گرفت. پرسپولیس به دنبال شکستن طلسم و پیروزی پس از قریب به ۵۰ روز است و آن طرف میدان، فولاد می‌خواهد دوباره را به جمع مدعیان برساند.

پرسپولیس در جست و جو روزهای خوش

شاگردان گل محمدی که پس از بازگشت از فینال آسیا دچار افت محسوسی شده بودند، با پیروزی در دربی و پایان دادن به این کابوس چند ثانیه فاصله داشتند اما مهدی قایدی یک بار دیگر سه امتیاز شیرین را از دست سرخ‌ها ربود. با این وجود نمایش دل پذیر پرسپولیس در شهرآورد که حسابی به دل هواداران این تیم نشسته و منتقدان را راضی کرده، نوید روزهای بهتری برای قهرمان چهار دوره اخیر لیگ ایران در هفته‌های آینده را خواهد داد.

نکته منفی ماجرا برای سرخ‌پوشان این است که آنها با حساب دیدار امروز، هر چهار مسابقه اخیرشان را در ورزشگاه آزادی برگزار کرده‌اند که تا پیش از بازی با فولاد، تنها سه امتیاز از این فرصت استثنایی جمع کرده‌اند. در نتیجه مصاف با فولاد می‌تواند آخرین شانس شاگردان گل محمدی برای قدردانی از فرصت میزبانی‌های پشت سرهم شأن باشد.

یک برد تا ورود فولاد به جمع مدعیان

فولاد خوزستان که از معدود تیم‌های لیگ برتر است که درست مانند پرسپولیس با سرمربی فصل قبلش پا به لیگ بیستم گذاشته، تا اینجا کار با جواد نکونام فصلی نوسانی را پشت سر گذاشته است. آنها از ۱۰ دیدار قبلی خود، ۶ تساوی و یک شکست به دست آورده‌اند و هم اکنون در جایگاه هفتم جدول قرار دارند. نکته جالب اما اینجا است که از سه برد شاگردان نکونام در فصل جاری، دو پیروزی آن مقابل تیم‌های تهرانی بوده است.

امتیازگیری از این دیدار از نان شب هم برای فولادی‌ها واجب تر است چرا که با توجه به مصاف حساس دو مدعی قهرمانی یعنی استقلال و تراکتور در تبریز و امتیاز سوزی احتمالی شأن، فولاد این فرصت مناسب را در اختیار دارد تا با پیروزی، خود را به جمع بالانشینان جدول اضافه کرده و به یک قدمی شاگردان نویدکیا برسد.

عملکرد ضعیف تیم‌های نکونام مقابل پرسپولیس

نکونام در مقام سرمربی عملکرد خوبی برابر سرخ‌پوشان پایتخت نداشته است. او با نساجی و فولاد در مجموع چهار بار برابر پرسپولیس شاگردانش را به میدان فرستاده که حاصل آن، سه شکست و تنها یک مساوی شده است. نکته جالب‌تر آنکه نکونام در تجربه دو ساله مربیگری اش، هرگز استادیوم آزادی را با سه امتیاز ترک نکرده است.

کد خبر 469136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.