آماده‌باش آتش نشانان رودسری در پی آتش سوزی‌های اخیر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر گفت: در وزش باد گرم شدید طی مدت هفت ساعت، به ۲۰ ماموریت اطفای حریق علفزار اعزام شدند.

سعید صابر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی براساس هشدارهای اداره کل هواشناسی استان گیلان در هفته اخیر در آماده‌باش کامل هستند و در هنگام وقوع حوادث آتش سوزی در سطح شهر و حومه اقدام به خدمات رسانی به شهروندان کردند.

وی افزود: ۲۰ نیروی آتش نشانان با پنج خودروی اطفای حریق طی هفت ساعت به ۲۰ مورد آتش سوزی باغ و علفزار در حومه شهر و روستاهای لشکاجان دوستکو، عروس محله، حسین آباد، لسبومحله، محله حسن سرا، بازرگان محله، مرداب بن و مردابسر اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رورسر تصریح کرد: در سال جاری بخش زیادی از توان عملیاتی و تجهیزاتی سازمان جهت ارائه خدمات ایمنی به روستاها بکار گرفته شده و در این راستا بخشی از لوازم و تجهیزات این سازمان آسیب دیده است.

وی علت آتش سوزی‌ها را سوزاندن اراضی زراعی برای پاکسازی توسط کشاورزان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هر سال در خصوص آتش نزدن شالیزار به کشاورزان به اندازه کافی اطلاع رسانی می‌شود، اما متأسفانه باز هم شاهد آتش زدن مزارع توسط آنها هستیم و این اقدام کشاورزان علاوه بر گسترش و سرایت حریق به مناطق جنگلی، مسکونی و تجاری، آسیب‌های زیادی نیز به محیط زیست وارد می‌کند.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با ۳۲ نیروی انسانی، پنج خودروی سنگین و سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 469106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.