دومین رام قطار شهری سحرگاه سه‌شنبه وارد اصفهان می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به ورود نخستین رام جدید خریداری شده قطار شهری در شامگاه ۱۷ دی‌ماه سال جاری، گفت: رام دوم قطار شهری نیز سحرگاه سه‌شنبه( ۳۰ دی‌ماه ۹۹ ) وارد شهر خواهد شد.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با اضافه شدن رام دوم خریداری شده به ناوگان حمل و نقل ریلی شهر، سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری در خط یک مترو و زمان انتظار مسافران کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دو رام قطار خریداری شده شامل ۱۰ واگن و به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: از مجموع ۳۱۵ واگن در حال ساخت توسط کارخانه ایریکو، ۸۵ واگن متعلق به شهر اصفهان است که ۳۰ واگن در مرحله قبل تحویل شد، پنج واگن آن ۱۷ دی‌ماه وارد شهر شده و سحرگاه سه شنبه هفته جاری نیز پنج واگن دیگر وارد اصفهان می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه نخستین رام جدید با ورود به شهر در مرحله مونتاژ و تست است، خاطر نشان کرد: این واگن‌ها با همکاری دولت و شهرداری خریداری و تأمین شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ رام قطار شهری در خط یک وجود دارد که با دو رام جدید، به ۱۴ رام افزایش می‌یابد.

بنکدار هزینه هر واگن را در حدود یک میلیون یورو اعلام کرد و افزود: با راه اندازی شبکه خطوط مترو اصفهان (خط‌های اول، دوم و سوم مترو) می‌توان جابجایی حدود ۸۰۰ هزار مسافر در روز را با متروی شهر اصفهان انجام داد.

کد خبر 469097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.