بازگشایی مدارس شرایط را به سمت افزایش آمارها سوق می‌دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به شدت مخالف بازگشایی مدارس هستم، چرا که ما را به سمت شرایط حاد و افزایش آمارها سوق می‌دهد و مانند قبل باعث نگرانی کادر درمان و خانواده‌ها خواهد شد.

بهروز کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازگشایی مدارس در ابتدای بهمن ماه، اظهار کرد: تاکنون دو تجربه تلخ در ۱۰ ماهه گذشته داشته‌ایم و هر دو تجربه تلخ افزایش آمار کرونا به دلیل اشتباه و خطاها در تصمیم‌گیری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: با آرام شدن شرایط در اردیبهشت ماه و تصمیم به بازگشایی‌ها به سمت اتفاقات ناگوار و افزایش بی‌حد و حساب آمارهای کرونا در شهریور، مهر و آبان ماه پیش رفتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با اعمال محدودیت‌های شدید، آمار مرگ‌ومیر، ابتلاء و بستری کنترل شد، اما با بازگشایی‌ها به ویژه بازگشایی مدارس به شرایط بحرانی اردیبهشت ماه باز خواهیم گشت.

وی با اشاره به اینکه برخی بازگشایی‌ها سبب ساده‌انگاری مردم شده است، اضافه کرد: اکثر خانواده‌ها روش‌های آموزش مجازی را یاد گرفته‌اند و تا حدودی با آن کنار آمده‌اند و بهتر است در حال حاضر آموزش‌ها همچون ماه‌های قبل به صورت مجازی باشد.

روبه‌رو شدن با موتاسیون جدید و مرگ‌ومیر در سنین پایین با بازگشایی مدارس

کلیدری اضافه کرد: اگر مدارس را بازگشایی کنیم آن هم در شرایطی که نادانسته‌های زیادی درباره موتاسیون‌های ویروس کرونا وجود دارد، قطعاً با شرایط بدی روبه‌رو خواهیم شد، چرا که موتاسیون‌های جدید، افراد با سنین پایین را درگیر می‌کند و گسترش ویروس در سنین پایین و مرگ‌ومیر را به همراه دارد.

وی با اشاره به فراهم نبودن شرایط برای بازگشایی مدارس، تاکید کرد: بازگشایی مدارس نگرانی خانواده‌ها را به دنبال دارد، اکنون که شرایط آموزش مجازی برای بیشتر دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها فراهم شده و جا افتاده است، نیاز به بازگشایی مدارس در شرایط شکننده فعلی که کنترل آن کار ساده‌ای نیست، نخواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به شدت مخالف بازگشایی مدارس هستم، چرا که ما را به سمت شرایط حاد و افزایش آمار ابتلاء و فوت سوق می‌دهد و مانند قبل باعث نگرانی کادر درمان و خانواده‌ها خواهد شد.

کد خبر 468993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.