تمدید تفاهم‌نامه همکاری میان هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت سیرالئون

رئیس جمعیت هلال‌ احمر ایران در دیدار با وزیر بهداشت عمومی سیرالئون تفاهم‌نامه همکاری میان این جمعیت با وزارت بهداشت این کشور را تمدید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ "کریم همتی" در این دیدار بر لزوم ارائه خدمات تخصصی در مرکز درمانی هلال احمر ایران در سیرالئون تاکید و همچنین توافق شد تا تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت سیرالئون که از سال ۲۰۱۷ میلادی تمدید نشده بود، مجدد تمدید شود.

براین اساس، جمعیت هلال احمر ایران می‌تواند نسبت به نوسازی تجهیزات، راه‌اندازی بخش تخصصی از جمله زنان و زایمان و همودیالیز در این مرکز درمانی اقدام کند.

همچنین در تداوم این همکاری‌ها مقرر شد طرفین بر اساس پیش‌نویس یادداشت تفاهم‌نامه‌ای که تا دوشنبه هفته جاری تبادل می‌شود، نظرات تخصصی خود را برای گفت‌وگوهای بیشتر روی این تفاهم‌نامه ارائه کنند تا بتوانند نقش مؤثری را در ارائه خدمات داشته باشند.

بخش‌های تخصصی زنان و زایمان، همودیالیز و خدمات مادر و کودک از جمله موضوعات مورد نیاز وزارت بهداشت سیرالئون در فریتاون برای ارائه خدمات است که در این تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این دیدار وزیر بهداشت عمومی سیرالئون با تقدیر از کمک‌های هلال‌احمر به کشور سیرالئون گفت: سفر رئیس جمعیت هلال ایران به این کشور در زمان مناسبی انجام شده است؛ در واقع خدماتی که هلال‌احمر ایران در این مرکز ارائه می‌کند به همراه ارتقای آنها، در تداوم همکاری‌ها مفید خواهد بود و کمک بزرگی به مردم این کشور است.

بازدید همتی از مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در سیرالئون

رئیس جمعیت هلال احمر در سفر به کشور سیرالئون از مرکز درمانی هلال احمر ایران در این کشور دیدن و با مسئولان مرکز درمانی گفت‌وگو کرد.

وی در جریان بازدید از مرکز درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در فریتاون و بخش‌های مختلف آن همچون داروخانه و آزمایشگاه، با مسئولان مرکز درمانی و نیز پزشکان گفت‌وگو کرد.

همچنین بررسی شیوه‌ها و روش‌های ارتقای خدمات و همچنین توسعه و بهسازی این مرکز از موضوعات مورد بحث رئیس جمعیت هلال احمر ایران و رئیس مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر در سیرالئون بود.

ارائه خدمات هلال احمر ایران به مردم سیرالئون با وجود تحریم‌ها

همچنین رئیس جمعیت هلال‌احمر شنبه ساعت ۹ صبح به وقت محلی با "کریستین فایا" رئیس جمعیت صلیب سرخ و سندی، دبیرکل کشور سیرالئون دیدار کرد.

کریم همتی با اشاره به روابط صمیمانه دو کشور گفت: جمعیت هلال احمر ایران به رغم همه چالش‌ها و مشکلات به وجود آمده به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا همچنان به ارائه خدماتش در این کشور ادامه می‌دهد.

وی افزود: مرکز درمانی هلال احمر ایران از سال ۲۰۰۳ در یکی از نقاط فقیرنشین پایتخت یعنی فریتاون به ارائه خدمات می‌پردازد؛ ما آمادگی داریم با بررسی شرایط موجود و ارتقای تجهیزات بتوانیم خدمات مناسب‌تر و بهتری را به مردم این کشور ارائه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به دیدارهای پیشین هلال احمر ایران و صلیب سرخ سیرالئون گفت: ارتقای خدمات و نیز آموزش داوطلبان و کارکنان در حوزه‌های مختلف از جمله بحث کووید ۱۹ از برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر ایران است که این کار می‌تواند از طریق فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر نیز انجام شود.

رئیس جمعیت صلیب سرخ سیرالئون نیز در این دیدار با اشاره به حوادث رخ داده در این کشور طی چند سال گذشته گفت: حوادثی نظیر جنگ‌های داخلی از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۳، آغاز بیماری‌های واگیردار همچون ابولا، سل، کرونا و همچنین رانش زمین در این سال‌ها کشور سیرالئون را با مشکلاتی مواجه کرده بود که کمک جمعیت هلال احمر ایران به این کشور در زمینه‌های پزشکی و درمانی بسیار مفید و مؤثر بوده و برنامه‌های آنها را مورد حمایت قرار داده است.

فایا همچنین افزود: اخیراً با شیوع کرونا جمعیت صلیب سرخ سیرالئون با دولت و به ویژه وزارت بهداشت این کشور همکاری کرده که کمک‌های هلال احمر ایران توانسته بخشی از برنامه‌های صلیب سرخ این کشور را برای کمک به مردم نیازمند مورد حمایت قرار دهد.

این دیدار با حضور نمایندگان فدراسیون جمعیت‌های بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد که ضمن تقدیر از خدمات و کمک‌های هلال‌احمر ایران به صلیب سرخ سیرالئون، آنها خواستار تداوم این کمک‌ها و خدمات به مردم سیرالئون شدند.

کد خبر 468981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.