آموزش حضوری دانش‌آموزان ابتدایی ۲ روز در هفته/شروع کلاس‌های عملی هنرستان‌ها از اول بهمن

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان از حضور دانش‌آموزان ابتدایی به صورت محدود و ۲ روز در هفته و برگزاری کلاس‌های عملی هنرستان‌ها از اول بهمن ماه در مناطق با وضعیت زرد و آبی خبر داد.

محمدرضا ناظم زاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، ناظم زاده در خصوص حضور دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس گفت: حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی در گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره اختیاری است، ساعت حضور در مدرسه محدود است و هر دانش آموز حداکثر دو روز در هفته می‌تواند حضور داشته باشد، البته مدارس با آمار زیر ۵۰ نفر در همه مقاطع در مناطق آبی هم می‌توانند کلاس حضوری حداکثر ده نفری داشته باشند.

وی افزود: در خصوص بازگشایی کارگاه‌های عملی هنرستان‌ها، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرستان‌ها با اعلام وضعیت زرد و آبی از نظر شیوع ویروس کووید ۱۹ بازگشایی کارگاه‌های عملی هنرستان‌ها را اول بهمن ماه خواهیم داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، اضافه کرد: معتقدیم مساحت کارگاه‌های هنرستانی بسیار بزرگ‌تر از کلاس‌های درس مدارس است و تعداد کمی از هنرجویان در ساعتی از روز در این کارگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این کارگاه‌ها با جمعیت کم هنرجویان امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: برای تشکیل کارگاه‌های هنرستانی مازادی در نظر گرفته نشده است. اگر دانش‌آموزی در سایر مقاطع تحصیلی از کلاس‌های حضوری استفاده نکند، می‌تواند از کلاس‌های مجازی بهره‌مند شود ولی برای کارگاه‌های هنرستانی کلاس مجازی نداریم.

ناظم‌زاده با تاکید بر اینکه چاره‌ای نداریم کارگاه‌های هنرستانی را به صورت عملی دایر کنیم، گفت: آمادگی برگزاری کارگاه‌های هنرستانی با رعایت موازین بهداشتی را داریم و به مدیران مدارس اعلام کردیم با توجیه خانواده‌ها به آنها اطمینان خاطر دهند این کارگاه‌ها از اول بهمن ماه بدون مشکل دایر است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط عادی برگزاری کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها با تعداد ۱۵ نفر است و با شیوع کرونا این کارگاه‌ها با گروه‌بندی و تعداد کمتر در کارگاه‌های با مساحت بزرگ برگزار می‌شود. در درس‌های عمومی و تخصصی آموزش‌های مجازی برای هنرستانی‌ها مانند بقیه مقاطع تحصیلی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

ناظم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر اگر خانواده‌ها از اپیدمی کرونا هراس دارند، می‌توانند حضوری از مکان این کارگاه‌ها بازدید کنند، اضافه کرد: مساحت بزرگ کارگاه‌ها، رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی مشکلی برای حضور هنرجویان از نظر مسائل بهداشتی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در کارگاه‌های عملی حضوری امکان دست ورزی، تمرین و مهارت آموزی برای هنرجویان وجود دارد، گفت: باید خانواده‌ها به دانش‌آموز هنرستانی بیاموزند برای حضور در این کارگاه‌های عملی توصیه‌های لازم برای رعایت بهداشت، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت قرار دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در ۴۱ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اصفهان و همه شهرستان‌ها با وضعیت زرد و آبی به طور همزمان از اول بهمن ماه کارگاه‌های عملی هنرستان‌ها به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در مناطق قرمز و نارنجی برگزاری کلاس‌های حضوری کارگاه‌ها را نخواهیم داشت، خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان‌های استان چنین موردی گزارش نشده است.

کد خبر 468965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.