هنگام حضور کودکان در خودرو به چه نکات ایمنی توجه کنیم؟

هنگام حرکت از نشاندن کودکان در آغوش راننده و یا سرنشین کنار راننده خودداری کنید. بچه های زیر ۱۲ سال باید روی صندلی عقب خودرو و کودکان زیر ۵ سال باید در صندلی ویژه کودک که روی صندلی عقب خودرو محکم بسته شده است بنشانید.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، کودکان به دلیل ضعیف بودن نیاز به مراقبت بیشتری دارند و باید در هنگام حضورآنها داخل خودرو، رانندگان به نکات ایمنی که در زیر به آنها اشاره می شود توجه جدی داشته باشند و آنها را رعایت کنند تا حادثه‌ای برای فرزندان دلبندشان رخ ندهد.

- وقتی خودرو در حال حرکت است ایستادن روی صندلی در کنار والدین بسیار خطرناک است. چون با ترمز ناگهانی و یا کوچکترین تصادف و انحراف خودرو، کودک به شدت به جلو یا طرفین پرتاب می‌شود و بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

- هنگام حرکت از نشاندن کودکان در آغوش راننده و یا سرنشین کنار راننده خودداری کنید و در هنگام حرکت به کودکان خود اجازه ندهید به فرمان خودرو نزدیک شوند و به آن دست بزنند.

- بچه های زیر ۱۲ سال باید روی صندلی عقب خودرو بنشینند و همچنین کودکان زیر یکسال باید در سبد مخصوص خود گذاشته شوند و کودکان زیر ۵ سال باید در صندلی ویژه کودک که روی صندلی عقب خودرو محکم بسته شده است بنشینند.

- برای اینکه کودکان بالاتر از یک سال بتوانند با آرامش محیط بیرون را ببینند، یک تشک روی صندلی آنها قرار دهید و استفاده از صندلی ویژه کودک در خودروها، همانند کمربند ایمنی برای بزرگسالان است.

- توجه داشته باشید که کودکان هرگز دست و سر خود را از شیشه بیرون نیاورند. در خودروهای دارای کیسه هوا، کودک را نباید جلوی کیسه های هوا در آغوش گرفت، چون هنگام تصادف، علاوه بر امکان برخورد کودک با داشبورد، ممکن است کودک بین کیسه هوا و فردی که کودک را در آغوش گرفته، قرار گیرد و آسیب ببیند.

- همچنین مسافرت روال عادی زندگی‌تان را به هم می‌ریزد و در نتیجه ممکن است کودکان بدخلق و بهانه گیر شوند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که رفتارهای فرزندانتان مثل همیشه باشد. به همین سبب باید آرامش خود را حفظ کنید.

- اگر در کنار جاده یا خیابان از خودرو خارج شده‌اید، از کودکان خود غفلت نکنید و هنگام توقف اجازه ندهید کودکان پشت فرمان خودرو بنشینند و یا به ترمزستی و دنده دست بزنند. همچنین آنها را در خودرو به ویژه در خیابان ها و جاده‌های شیب‌دار تنها نگذارید.

کد خبر 468941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.