انتشار فراخوان نخستین جشنواره عکس نیمه پنهان

نخستین دوره جشنواره عکس «نیمه پنهان» به همت شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، در متن فراخوان نخستین دوره جشنواره عکس «نیمه پنهان» آمده است:

" «چه کسی می‌تواند ادعا کند زیباترین شهر دنیا را دیده، وقتی هنوز اصفهان را ندیده باشد».

وقتی این جمله از نویسنده، منتقد هنری و سیاست‌مدار مشهور فرانسوی آندره مالرو در وصف زیباییِ اصفهان را هر فرد ایرانی و بالاخص اصفهانی که می‌شنود ناخودآگاه شعفی عمیق به وی دست می‌دهد و از این دست توصیفات احساس غرور می‌کند.

اصفهان به عنوان یک کلان‌شهر از دیرباز، زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی‌اش مورد توجه و ستایش مسافران و گردشگران خارجی و داخلی بوده است. در کتاب «اصفهان» به تالیف زنده‌یاد استاد لطف‌الله هنرفر از شاردن سیاح بزرگ فرانسوی راجع به خیابان چهارباغ این‌گونه نقل می‌شود: «این خیابان زیباترین معبری است که تاکنون دیده و یا شنیده‌ام».

با همه‌ی لذت‌بخش بودن شنیدنِ اطلاقِ لقب زیباترین به شهری که ساکن‌اش هستیم سوالی هم مطرح می‌شود. آیا هنوز به جرات می‌توان گفت که اصفهان جزو زیباترین شهرهای دنیاست؟!

همه می‌دانیم که بخش اعظمی از این زیبایی‌ها و جاذبه‌های اصفهان مربوط به آثار باستانی، معماری باشکوه و بافت تاریخی این شهر است. آثاری که علاوه بر زیباییِ زبان‌زدی که دارند، دارای انباشت تاریخی قابل‌توجهی هستند و یادآور تاریخ، هنر و فرهنگ غنیِ مردمان این شهرند. از عظمت و شکوه و زیبایی میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، عالی‌قاپو و … تا پل‌های تاریخی و بناهای بی‌نظیر در نقاط مختلف شهر زیاد گفته و نوشته شده است اما نکته بسیار مهم حفظ و نگهداری این آثار است. باید بنگریم که تک‌تک ما مردم به عنوان شهروند، گردشگر، مسوول و غیره تا چه حد در این امر مهم مسوولانه و دلسوزانه برخورد کرده‌ایم؟!

شرکت توسعه گردشگری شهرداری اصفهان قصد دارد با برگزاری جشنواره‌ای با محوریت رفتار با بناهای تاریخی به این موضوع مهم بپردازد.

بدین‌وسیله از تمامی عکاسان دعوت می‌نماییم با ارسال عکس‌های خود از تخریب‌ها، ناملایمات و مشکلاتی که در این بناها اتفاق افتاده و زیبایی، اصالت و ماندگاری آن‌ها را تهدید می‌کنند در این جشنواره با عنوان «نیمه پنهان» شرکت نمایند. "

گفتنی است، هیات داوران این جشنواره محمدرضا مومنی، حمیدرضا صیادی و شهرام احمدزاده ترکمانی هستند و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان به نشانی stdconline.com مراجعه کنند.

کد خبر 468881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.