‌استقلال و پرسپولیس، دهه فجر عرضه اولیه می‌شوند

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در بازه زمانی دهه فجر انجام خواهد شد.

فاطمه روح‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تسریع عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه، اظهار کرد: اعلام عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس در بازه زمانی بهمن‌ماه سال جاری باعث شده رونق تا حدودی به معاملات سهامداران خرد و کلان بازار سرمایه باز گردد.

وی افزود: با توجه به سرمایه اجتماعی استقلال و پرسپولیس در جامعه و بدبینی تقریبی مردم به بورس و بازار سرمایه در ماه‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود پس از عرضه اولیه این دو تیم پرطرفدار فوتبال در بورس شاهد کاهش نامحسوس سرمایه اجتماعی آنها و افزایش تقریبی حجم معاملات در بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس و اوراق بهادار به نمایندگی از این وزارتخانه باید نسبت به ارزش سرمایه سهامداران در بورس، حساس باشند، تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار کشور باید از تأمین منافع استقلال و پرسپولیس و سهامداران این دو تیم پس از عرضه اولیه آنها، مطمئن باشد و در غیر این صورت الزامی برای عرضه اولیه سرخابی‌ها وجود ندارد.

روح‌الله امینی اضافه کرد: به نظر می‌رسد با اعلام عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس که در بازه زمانی دهه فجر انجام خواهد شد، عرضه اولیه سهم سایر شرکت‌ها و صنایع که در ماه‌های اخیر در انتظار عرضه اولیه بوده‌اند نیز سرعت بگیرد.

وی ادامه داد: به غیر از دوتیم پرطرفدار پایتخت، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دیگری همچون شرکت اوپال پارسیان سنگان با نماد اپال که یک بار عرضه اولیه سهام آن در بازار لغو شد، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، پتروشیمی اروند، شرکت تأمین سرمایه تمدن، صنایع غذایی کوروش، فروشگاه‌های شهروند و روزنامه همشهری نیز در صف عرضه اولیه بورس هستند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران خرد بورس همواره از عرضه‌های اولیه استقبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: عرضه‌های اولیه به صورت قابل توجهی حجم و ارزش معاملات در روند فعالیت بازار سرمایه را افزایش می‌دهد و تسریع فرایند عرضه اولیه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی سودده در بورس، وظیفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای حفظ و تثبیت رشد شاخص کل بورس است.

کد خبر 468863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.